Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 juli 2008

Av Lisa - 15 juli 2008 21:44

I morse var det uppstigedags vid halv sju. :( Hade dock legat vaken en timme då, eftersom jag hade flyttat över Viggo till vår säng. Brukar göra det när han är lite orolig på morronkvisten, men nu är ju Martin hemma så det belv för trångt för mej helt enkelt. Halv åtta kom mamma å pappa, Martin å pappa skulle en vända till tippen igen. De hade en present med sej till Viggo.

 

En hoppgunga. :) Han är lite kort än, men gillade den skarpt.

Söt som tusan. :)


Mamma tog med sej Viggo på en promenad. Jag måste ha somnat till lite i allafall för tiden gick  väldigt snabb innan de var tillbaka. :)

När Martin kom hem jobbade han lite i gillestugan å sen strök jag ett gigantiskt berg med tvätt. Så nu är gadroberna fulla igen, eller i allafall Martins, jag har fortfarande inte så mycket som passar mej...


Vid tolv bar det av till Älmhult. Det är sant, Ikea-dags igen. :)

Inte mindre än tre Billys fick följa med hem, två svart-vita å en i silver till Viggos rum. Äntligen köpte vi en stol til Viggo också.

 


Hoppas att det ska underlätta hans ätande, han har hatat babysittern på sista tiden nämligen. Men när jag försökte ge honom gröt innan var det samma visa som vanligt, bara sura miner that is. :( Att han ska krångla med allt som har med mat å göra den lilla mannen. Vill så gärna se ett slut på detta eviga ammande(tre gånger i natt med :(). Men så länge han vägrar äta nått annat finns det inte mycket hopp...


I morron är det då dags för Uggla å lite "egen tid" för min del. Om jag hade fått välja just nu hade jag nästan hellre spenderat ett par ensamma timmar i sängen. Men ja. :) Troligtvis blir det mitt ända besök på festivalen i går. Skönt, för det lockar mej inte alls...


Det är tur att det är värt det i allafall, att va trött alltså. Viggos goda sidor väger ju upp tröttheten alla gånger. Han har förresten börjat med ett nytt ljud. Han låter numera som de där namnlösa ryttarna i Sagan om ringen. :) De utan ansikte som jagar dem ni vet..? :)

I fredags vände han sej från mage till rygg med, duktig pojke. :) 


Man blir lite knäpp av å blogga, ligger i sängen varje kväll å skriver inlägg i huvudet... Fast det är klart, det gjorde jag ju innan med, det var därför jag började skriva.

Fast som sagt man blir lite skadad, men vad fanken, vad gör det?


När vi kom hem från Ikea städade jag hela huset. Premiär använde min nya mopp. :) Väldigt bra får jag säga.


Med andra ord har det hunnits med en hel del i dag också.

Å i morron står det också en hel del på agendan. Martin ska klippa sej vid halv tio, sen är det nog fortsatt arbete med gillestugan för hans del. Å jag hittar säkert projekt jag med. Fast jag tänker försöka få en stunds sömn på dagen(in my dreams...?) så jag inte är helt död å gnällig på kvällen, har ju sett fram emot konserten. Kommer säkert längta hem efter boysen, men nån gång får man ju släppa taget, lite i allafall...


Nej, nu får det va slut flummat för i dag...


Btw, jag har ammat offentligt i dag. Pallade inte gå ut till bilen så Viggo fick mat i fåtölj i Ikeas restaurang... :) Kändes lite konstigt(minst sagt) men det gick smidigt. :)


Nej, gonnat nu. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards