Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Lisa - 14 juli 2008 21:53

Datorn stängde precis av sej själv!!!

Så nu sitter jag å säkerhetskopierar alla bilder...

Så framför mej hur alla bilder på Viggo å alla framsteg i huset gå till spillo.

Hemska tanke!


Emilie-----> självklart! vad önskas? :) Ska dit denna eller nästa vecka. :)

Av Lisa - 14 juli 2008 21:08

Följande har hänt här i dag(å i går)...

Buskarna jämte altanen är borta! :)

Före...

Efter...


Sen är var det de stora trädens tur.

Före...

Efter...


Trumman i kökstaket har blivit svart, mycket snyggt. :) ---------->


Detta är inte det ända, men ni som inte redan är uttråkade skulle bli det om jag räknar upp allt. Man hinner mycket om man stiger upp halv sex uppenbarligen! :)


Viggo har sovit sen tio över åtta, det tog tio minuter att somna honom å inget skrik alls. :) Härligt! Ska väl inte skryta för mycket för då lär han säkert vakna å hålla låda... Men ja, jag känner ett hopp om att få lite mer sömn i framtiden kanske?! Eller i allafall lite mer av kvällen tillsammans med min man?! :) Det är väl inte för mycket begärt...? Får dåligt samvete bara av att skriva det, trots att Viggo mår bra av att ha en pigg mamma. :)


Vi har upplevt ett hund-trauma i kväll. När vi var ute å räfsade, kom helt plötsligt Rex rusande från grannens häck med en stor vit hund i hasorna. Han hann springa upp i plommonträdet innan ägarna lyckades kalla tillbaka hunden. Han satt högst upp toppen å skrek, den stackaren kan egentligen inte ens klättra. :( Han kom såklart inte ner själv så Martin fick klättra upp på en stege för å hämta honom. Då tappade han greppet å föll ner i stället. :( Han var verkligen livrädd. De värsta var att jakten utspelade sej en decimeter i från barnvagen där Viggo låg å sov å lika långt i från grillen med glöd i. Kunde alltså slutat värre. Personligen tycker jag faktiskt att ägaren kunde hört sej för om hur det gick med Rex, å oss andra med för den delen. Visst hundar har också instinkter, men de ska gå att dressera mer än en katt. Men icke, inte nån ursäkt här inte!

 


Nu sitter vi å tar det lite lungt framför tv:n, ska nog lägga mej i det närmaste. Fast den extrema tröttheten jag kände i eftermiddags har försvunnit, men jag har en känsla av att jag kommer sova ganska gott ändå. :)

I morron kommer mamma å pappa vid halv åtta igen. Pojkarna ska till tippen, å mamma ska eventuellt gå en promenix med Viggo, kanske kan jag sova lite då... :) Men bara kanske, hon gick en runda med honom i morse med, jag försökte följa med men blev förbjuden... La mej, men sova, nej, det lyckades jag inte med.

Vet inte varför, men jag gillar inte att "lämpa" över Viggo till nån annan för att jag ska få "lyxa" till det... Har själv valt att få barn, så jag vill inte "smita" undan...

Samma ska gäller om Martin å Viggo stiger upp innan mej, det känns inte bra.

Dumt, jag vet, men det är så jag känner...


Anyway, gonatt nu! :)

Av Lisa - 14 juli 2008 12:18

kan inte riktigt få in att det är måndag i dag, med tanke på att martin är hemma med oss. :) Har redan hunnit i princip hundra grejer i dag. Halv sex vaknade den lilla solstrålen nämligen.

Det var bara att masa sej upp, men man kan liksom inte bli annat än lycklig för han blir så glad så fort man bär ut honom ur sovrummet.

Men med andra ord så har det inte blivit mycket sömn, tror han har ätit 3 gånger under natten med, tröttsamt...

Skulle behöva sova middag, men det finns ingen möjlighet i dag.

Överlever nog ändå. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards