Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 juli 2008

Av Lisa - 12 juli 2008 20:15

Martin märkte först ingenting i går när han kom hem, varken de nya gardinerna eller att matbordet var vänt.

Sen upptäckte han att jag blängde lite smått på honom å frågade lite förvirrat om det var nått han skulle märka...

När jag svarade ja började han se sej omkring å upptäckte att borde var flyttat. Den första reaktionen löd: så ska fan inte bordet stå!!! Å sen var det lite snäll om att vi hade tagit bort den ena(nya) i-läggs-skivan.

Gardinerna fick inte många kommentarer, vaken bu eller bä med andra ord...

Senare erkänndes det dock att bordet står hundra gånger bättre som det gör nu! Ha! Vad jag kan. :) 



Pajen var ljuvlig. :)

Snart(?!) sover Viggo-boy, då ska min lilla man troligtvis fortsätta arbetet med Gillestugan, där det verkligen går undan å jag ska ge mej i kast med en bok tänkte jag! :)


Jag älskar mina boys, Martin, mannen i mitt liv å Viggo min älskade son! :) 

Av Lisa - 12 juli 2008 18:19

Dagen har spenderats i Ronneby, dels för att gå på marknad men mest för att träffa mormor å morfar,mina alltså, inte Viggos, fast de var såklart också med. :) Regnet öste ner på vägen dit, men när vi parkerade utan för mormor å morfar började solen titta fram. Vi hann med ett varv på marknade i strålande solsken. Inhandlade munkar, godis-stänger å en mopp. :) Efter Tosia-rundan var det fika som gällde, vi satte oss på altanen å regnet började igen. :)Hade riktigt flyt med andra ord! Viggo har varit som en solstråle hela dagen, inte ett pyl what so ever. Min duktiga pojke! Han skrattade så han kiknade när gammel-morfar busade med honom.

 

På hemvägen körde vi inom Coop å handlade mat. Vi hade bestämt att vi skulle äta fondue i kväll, men vi var sååå sugna på Västerbotten-paj, så det blir det. :) Skojade i bilen om att bara för Viggo har varit så exemplarisk hela dagen så skulle det inte förvåna mej om han bajsar ner hela bilstolen eller nått i den stilen.

Han bajsade inne på Coop, men det höll sej i blöjan, i allafall nästan. :)

Viggo fick en rosa(?!) bitring med lille skutt av sin mormor, den var duktigt söt.... :)


Nu är det dags att göra paj. :)

Har inte ätit ännu för vi har varit så mätta på kakor. :)

Av Lisa - 12 juli 2008 18:00

Var alltså hos mamma å pappa å Gustav(han bor ju med där, hehe. :)) i går.

Det var lika trevligt som alltid, underbar mat å stämningen var på topp. :)

Pappa råkade kalla Viggo för Svennis, vilket han såklart blev mobbad för hela kvällen. :)

 

Mat på altanen, kan det bli bättre? :)

 

Mitt under middagen reser sej Gustav upp å i princip skriker:

Hur j*vla många ungar har dom där inne?! 50 stycken?!

Han syftar på grannen på "andra sidan häcken". :)

Ha, ha! Han är inte riktigt klok!


Vi åt(eller ja?! :)) sen efter middagen spelade vi två omgångar kubb, mitt lag vann en omgång å förlorade en. Pappas lag vann bägge gångerna... :)

Mycket viktigt är också att Gurri har haft en bat på sitt rum! :)

 


Efter kubbet var det dags för Brändi dog, ett spel pappa har beställt i från Schwiez å som har kostat honom 67 euro, alltså närmare 700 svenska kronor. :) Det var riktigt kul, skulle kunna liknas vid Fia med knuff fast i en omarbetad o förnyad version där man använder kort i stället för tärning å kan jävlas på fler sätt än bara knuffa ut. :) Pappa vann även detta, å Gustav var vansinnig en bra stund efterår för att jag hade förstört för honom. :)


Viggo satt med oss uppe till klockan var nästan tio, sen somnade han i sin vagn. Han fick ligga kvar där när vi kom hem med, det gick toppen. :)

Vilket känns himla bra eftersom vi har haft ett par jobbiga skrik-kvällar nu på sistone. 



Som sagt, en toppen kväll. :) Som alltid! <3

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards