Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 juli 2008

Av Lisa - 3 juli 2008 21:30

Den är så gullig :)

Men det kommer såklart ta en hel del tid innan allt är i ordning på den. Kom på en rolig grej till med att ha en kamera som funkar, man kan lägga in bild på kontakterna. :) He, he! Det kunde man inte ens göra med min andra. 

Så nu sitter jag å lägger över låtar. Men jag kommer ju inte använda den att lyssna på musik på, i allafall inte i första taget. Jag har ju en mp3-spelare. :) 


I dag har vi då legat ute hela dagen. Vårt kamoflage/soltält är dock inte ljudisolerat i verkligheten(som sagt, strutsprincipen) så grannarna lär va ganska trötta på min stämma. Jag har sjungt å läst högt å prata med lillkillen non-stop nämligen. :)


Efter jag hade handlat ringde Viggo till mormor å morfar så de kom hit. Gustav å Stina med. :) Pappa putsade fläskfilén(som vi ska ha i morron+potatis-sallad) åt mej, han är så gullig. :)

Sen hjälpte Gurri Martin att såga bänkskivorna som var kvar, så nu är alla bänkskivorna svarta. :) <3


Jag skulle egentligen duscha, men jag sitter här, å pratar på msn.. 


>>>>>>>>>>>>>>>ska bara<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Av Lisa - 3 juli 2008 16:10

Måste bara tala om att jag har hela dagen sett fram emot när Martin

kommer hem.

För då ska jag till Ica å storahandla (gäster fredag å lördag) alldeles SJÄLV! :)

Av Lisa - 3 juli 2008 15:58

Som vanligt när jag å Martin ska "lyxa" till det år gör något utanför vardagen, slutar det som alltid med att vi tillslut inte visste om vi skulle skratta eller gråta. :)


När Martin hade kommit hem styrde vi först mot Ica, där mat å dryck in-

handlades. Jag å Viggo satt kvar i bilen, å när Martin kom ut kom han å tänka på att han(Obs! han) inte hade packat ner muggar. Eftersom han hade köpt en stor flaska vatten å eftersom vi inte var så långt hemifrån körde vi hem å hämtade muggar, å tändstickor, för det trodde jag att han hade glömt. :)


Såklart var grillplatsen jag hade siktat in mej på upptagen, men eftersom vi hade en engångsgrill styrde vi mot den plats vi brukar ligga på när vi är på Boön. Sådär lite lagom offroad att köra med vagnen, Viggo skumpade som tusan för vi tog en "ny" väg. :)

Väl där upptäckte vi att muggarna låg kvar i bilen å att vi hade glömt att ta med nått å vända korvarna med (förvånad någon?:))

Martin hittade dock en liten metallpinne blad grillgrejerna som fungerade utmärkt. :)

När vi hade tänt grillen upptäckte vi att ovanpå allt annat satt mitt i rutten för en orienteringstävling! Å då menar jag verkligen mitt i. Eftersom grillen redan var tänd kunde vi inte flytta oss heller...

Vi grillade, åt våra korvar men körde hem å fikade. :)

Hela kvällen tjatade Martin om att : han i allafall tyckte det var mysigt...

Troligtvis mest för att övertala sej själv(å kanske mej) att det trots allt var en bra idé. :)

Av Lisa - 3 juli 2008 15:48

Att Martins kärlek denna gång kommer i form av en ny mobil beror på följande orsaker.

Han hade beställt en ny telefon till sej själv. Så jag skulle som vanligt(kanske inte så mycket "vanligt" now days, men men. :)) få ärva hans gamla. Jag har förvisso en ganska nya mobil, köpte ju den i julas, men den har verkligen varit en stor besvikelse. Min gamla(ett arv från Martin) var mycket bättre. Denna går det knappt att fota med(Visst, jag har en kamera som är toppen, mms är sjukt kul ju...) å det får bara plats en ynka låt. :(


Alltså skulle jag få Martins gamla, med bra kamera å minneskort. Bara det att när vi skulle starta den med mitt SIM-kort i gick det inte. Den var helt död. Martin kämpade hela kvällen, men nej, den ville inte.

Lite besviken var jag, men så länge telefonen jag har går å skicka sms å ringa på så bryr jag mej inte så noga...


Men det gjorde tydligen Martin. Eftersom att jag troligtvis(eller ska jag säga förhoppningsvis?! :)) får min nya telefon i morron. :)

Har sett den på bild, men jag minns inte vad den heter eller så. Det enda jag vet är att den är rosa(what else?) å att det är en Sony Ericsson. :)


Roligt ska det bli i allafall, att för en gång skull få en ny mobil, inte för att jag måste utan för att det är kul. :)


Martin <3

Av Lisa - 3 juli 2008 15:04

Detta avgjorde saken, jag ska INTE sluta blogga på läääänge. :)

Har haft riktig abstinens när sidan har legat nere. Puh, som sagt, äntligen funkar det!


Vi har legat på gräsmattan hela dagen i dag med. Har satt upp Viggos soltält som kamoflage. Men det fungerar enligt strutsprincipen, dvs, vi låtsas att ingen ser eller hör oss för att vi ser inte dem. :)


Viggo har fått tre nya böcker fårn GoBoken i dag, vet inte vem som blev gladast, han eller jag..? :)

Viggo har hittat sin fötter på allvar i dag, så gullig, han håller sej i tårna mest hela tiden nu. :)

När han inte pillar på sin fötter kan vi alla säga hej till Viggos nya favorit leksak....

>>>>>trumvirvel<<<<<

Hans napp!

Han har den nästan aldrig i munnen länge, utan bara plockar ut den å håller upp den tittar på den å skiftar hand. :)

Underbar. <3


Det kommer mera, vill jag lova. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards