Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 juni 2008

Av Lisa - 24 juni 2008 16:24

... att jag får ett presentkort på Lindex av min svärfar(har önskat mej det i allafall). Vare sej jag får det eller inte ska jag köpa mej en amningsbh till, för detta håller ju inte! För det första är det sjuk obekvämt med bygel, nu när man har levt utan i fyra månader å för det andra är det verkligen ingen hit att behöva klä av sej allt på överkroppen varje gång man ska amma...


Snart kommer Martin hem, men bara en snabbis, sen kör han till Ringamåla. Det är match i kväll... Var lite sugen på att åka å kolla, men det är alltid så mycket knott å skit så vi hoppar nog över det. Funderar på att gå upp till M å P å kolla på Allsången i stället, de har ju tv på altanen. :) Lite sommarkänsla över det, men vi kommer nog behöva ha volymen på max för att höra något alls mer än vinden. Får se hur jag gör, Viggo måste ju sova med, å mamma var dålig innan i dag så...


Stina å Emelie körde precis, vi har ätit pizza(mår sådär ångerst-illa nu. :() å övat inför Allsångspremiären. :) 


Viggo har ätit potatis å majs-puré. :)  Han gillade den. :) Så söt!


Jag ljög för distriktsköterskan(inte min egen utan hennes stand-in, petra har semester) innan. Fattar själv inte varför...? Hon sa nått i stil med: du har inte gett honom någon mat ännu då..? 

Jo, gröt svarade jag.

Hon: Inget annat? Eller funderar du på att prova nått mer?

Jag: NEJ...(?)

Fattar inte varför jag sa nej, det har jag ju gjort, å tänker göra också...

Ja, ja ibland fattar jag inte vad som far i mej...


Nu ska jag ut å kolla om mina rena bh:s har torkat. :) 

Av Lisa - 24 juni 2008 11:47

Den här morronen blev inte alls som jag hade planerat :)

(blir det nånsin det..?)

Vi tog sovmorron till nio trots att vi hade en tid å passa på bvc. 

Tyckte det behövdes å det gäller ju att passa på om Viggo vill sova lite längre. :) Jag duschade sent i går så jag skulle  ha det gjort å så.  Men Viggo kräkte ner precis hela mej precis innan vi steg upp så jag fick vackert masa mej ner i duschen. :( Bh:n blev jag tvungen å tvätta så i dag har jag "vanlig" bh på mej, äger bara två amningsbhar nämligen. :( Sen krånglade tvättmaskinen,så där gick ett par dyrbara minuter. Sen ringde Anna från BB, å det samtalet kunde jag liksom inte korta ner. :) Sen skulle Viggo å jag skulle äta också. :)

Halv elva kom vi i väg, hade tid tjugo i...

Väl på väg upptäckte jag att vi hade Rex i släptåg, blev allstå tvungen å vända för att lämna honom. Sen tappade jag Viggo-skylten på vagnen...

Jag säger då det, puh! :)

Vi kom i tid dock, men jag eftersvettas fortfarande. :)


Stackars Viggo belv avbruten i sitt sovande igen, inte så kul. :( Nu sover han på soffan jämte mej dock.

Kan tala om att det är ingen liten pojk vi har. 7060 gram och 67 cm. :) 


Det blir inget S-borg, mamma skulle kilppa sej, tar det en annan dag i stället. Bill kommer till oss senare, vet inte när. :)


Kom precis på att det måste bli varmare tills lördag, hade ju tänkt att vi skulle sitta ute på kalaset ju...


Nu ska jag masa mej ner å hänga upp tvätten, som tog hela två timmar, en timme mer än vad det brukar?! 

Av Lisa - 24 juni 2008 09:40

I natt har jag sovit dåligt, som vanligt. Men inte av de vanliga orsakerna. :)

Klockan 4 fick jag ett sms med glada nyheter! 


Anna å Morgan har blivit föräldrar till världens finaste MAJA!

Hon föddes den 23/6(exakt fyra månader efter Viggo :))


Stort grattis från oss!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards