Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 juni 2008

Av Lisa - 21 juni 2008 21:54

... Av morfar.




En haklapp med texten: Vem behöver tomten? Jag har morfar! :)



 



Av Lisa - 21 juni 2008 21:27

I dag har vi hunnit fixa en hel del, det allra bästa är nästan att det är

en hel dag till kvar av helgen. :)


Vi bjöd hit mamma å pappa på hamburgare, det var gott. :)

Får nog ta tillbaka att pappa skulle hjälpa oss med lite, han har lagt klart golvet i köket, gjort smeten till hamburgarna å byggt stommen till köksbänken. :)

De kommer i morron med å bygger klart. :) Wiiie, äntligen börjar det likna nått. Men som sagt Ikea kallar...!

 

Snyggt kommer det bli, är väldigt nöjd med min inredingstalang hittills. :)



Jag har förresten hittat en häftig badrums-matta på Jysk(ny favvis affären månne? :)). Den är limegrön eller nått åt det hållet. :) Kunde kanske varit snyggt i hop med en grön gardin? Jag försöker hela tiden(å i alla rum) motarbeta impulsen att ha blått, känns som vi hade det överallt i lägenheten. Även mitt rum som jag hade när jag bodde hemma har blå tapeter, därför känner jag att : nej, inget blått... :)


Lyckades få Viggo att somna i min famn för en stund sedan, det tog faktiskt inte så lång tid i dag. :) Han har nog legat i sin säng i en halvtimme nu i allafall. :) Han är så duktig. :)


Man får mer kommentarer om man deppar å är negativ, trist. :(



Av Lisa - 21 juni 2008 10:52

Små grodorna :)

Här dansas det för kung å fosterland! :)

Av Lisa - 21 juni 2008 10:38

Det var den midsommaren det. :)

För vår del spenderades den alltså vid smålandsgränsen vid Mien.

En regnskur svepte förbi, men annars var vädret toppen. :)

Inte jätte varmt, men jag behövde bara använda en av de fyra tjocka tröjorna jag hade packat ner.

Vi hade mångkamp, först fem grenar, bågskytte, luftgevärskytte, bollkastning, tornbygge å fotboll. :)

Dessa grenar resulterade i en tredje å sista plats för mitt lag. Det innebar att vi fick starta en å annan sekund senare än de andra lagen i sista å avgörande grenen. Där vi skulle bilda en kvadat med pusselbitar, det tog nästan 20 minuter, men efter en liten ledtråd klarade vi det. :) Ska lite malligt erkänna att det var ganska mycket min förtjänst. :) Seger för lag 3 alltså. :)

 


Sen var det såklart dans kring stången å en massa god mat(och dryck med för den delen, mer för somliga än för andra...) på programmet.

Viggo firade midssomar genom att få smaka av kusin Hannas efterrätt, Banan å persikapure. Han slukade det glupskt sen spydde han sedemera upp det mesta av den, rakt i ansiktet på Martin. Anledingen till att jag delar med mej av det så detaljerat är att jag tycker det är ganska kul. För att Martin har alltid gapat om att det är hans värsta mardröm att få kräk i munnen. Men han överlevde det också. :)Ha, ha! 


 


Klockan nio anföll knotten så då gav vi upp, vill inte bara undvika de hemska små krypen utan också att ha en övertrött bebis när vi kom hem.

De planerna gick i stöpet milt uttryckt. Viggo sov såklart i bilen hem, men vaknade å soomnade inte igen förren kvart över elva. Själv försökte jag sedan somna jämte en aningens berusad sambo, det var inte lätt. :) Maaaal, maaal, han babblade på alltså. :) Så vid tolv nångång somnade jag...


Kvart över sju vaknade den lilla solstrålen i dag. Å vägrade somna om, så här har varit fullt ös i ett par timmar redan. Nu sover han dock igen. Martin river kakel i köket. Alltid är det nått på g. :)

Vi har dock inget större bokat under dagen, ska bara ha en plockdag. Så skönt.  

Troligtvis kommer mamma å pappa en runda i kväll.

Vi hade bestämt att vi skulle träffas i morron för pappsen ska hjälpa oss med lite doningar(som vanligt, vad gjorde vi utan honom...? :) *älska*)

Men mamma verkade han stark Viggo-absitnens så det blir nog att vi träffar dem bägge dagarna i stället. :)


Jag försöker mej på att lösa melodikrysset, men det går väl sådär... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards