Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 juni 2008

Av Lisa - 18 juni 2008 22:17

Till å börja med, färgen gör sej inte riktogt rättvisa på bild, den är inte så blå i verkligheten... Å mycket snyggare...


Vi har alltså bott här i en månad å har inte en enda gardin uppe ännu, å inga mys-lampor heller, eller blommer å mattor...

MÅSTE till Ikea...!



Just nu känner jag mej som en usel mamma på högsta(eller kanske lägsta, hur man nu ser det.) Viggo vakande en halvtimme efter vi hade lagt honom i sängen. Jag la mej med honom i vår säng å lät honom somna på mej. När han hade gjort det å jag skulle lägga ner honom i sin egen säng, tappde jag honom!! Inte i golvet eller så utan ner i sängen. :( Den lilla stackaren vakande såklart av fallet å chocken. :( Usch å fy, vad hemsk jag känner mej...

Nu har han somnat om i allafall, hoppas han inte får några men... :( 

Av Lisa - 18 juni 2008 21:02

Köksväggarna är grundmålade, är redan mega nöjd!

Så jävla snyggt rent ut sagt. :)

(skåpsluckorna ska bli vita med "kantiga" handtag i borstat stål)

 


Av Lisa - 18 juni 2008 17:53

Har sagt det innan å jag säger det igen, jag är precis kass på att handla...

I dag glömde jag gräddfil, trots att det stod på listan!

Kan ni fatta? Ger mej i väg för att handla midsommar-mat å glömmer en av huvudingredienserna! Helt hopplös som sagt. :)

Tack å lov hade Bill köpt en storburk så vi kan säkert köpa in oss på den. :)


Viggo sover för första gången i dag, så när som på tio minuter vid tio-tiden. Eller ja, jagtror att han sover fortfarande i allafall. :)  Lite övertrött var hanför att uttrycka sej milt. :)


Vi ska äta pizza snart, Martin är å hämtar. Ska bli gott.

Martin ska måla å rafsa en massa sen, så mycket annat blir det nog inte gjort i kväll för min del. Men, men, jag umgås klart hellre med Viggo, men dammsugaren skulle behöva ta en runda här om man säger så...


Sen är det ju såklart fotboll med, har köpt chips, så vi ska verkligen öka på övervikten i dag. :/


Jag ligger en dag före, tror hela tiden att det är torsdag i dag, tröttsamt.


Stina ska troligtvis också följa med till Mien å fira midsommar med oss, nice. :)


Nej, nu skulle man kanske göra lite nytta i allafall... 


BTW, jag har premiärbakat i den nya ugnen i dag, blev en kanongod kladdkaka(med vispgrädde). :) Aaaaah tjock, tjock, tjock... 



Av Lisa - 18 juni 2008 16:38

Ibland kan man skratta i hjäl sej åt min kära syster. Till exempel när hon ringer dagen efter en utekväll å berätttar att en gammal kompis hade erbjudit sej att följa henne hem. Hon hade såklart avböjt, eftersom hon alltid klarar att gå hem själv från jobbet å så...

Med andra ord hade hon inte hajjat den uppenbara raggningen hon hade utsatts för. :)


Häromdagen var det klippt igen. :)

Hon kunde inte förstå hur ett syskon par hon känner till kunde umgås så mycket. Liksom hur orkar de med att träffa å hänga i hop så ofta?

Jag menade såklart på att det troligtvis är så folk tänker om oss två.

Den likheten hade hon inte alls tänkt på. :)


Så gullig nu, alla älskar vi vår moster Bill. :)



Av Lisa - 18 juni 2008 16:09

Nix Malena du har inte drömt,

-------------> här <-----------------

hittar du receptet :)

Av Lisa - 18 juni 2008 10:28

Enligt min planering skulle vi befunnit oss på ica nu. Men Viggo har varit för täppt för att äta så vi ligger lite efter. :(

Efter mycket om å men har ätit å somnat så jag dricker kaffe. När jag är färdig å han har vaknat till någorlunda ska vi alltså å handla. En hel del midsommar-mat men även snacks till matchen i kväll. :) Det är ju Sverige då måste man ha nått gott. :)


Ringde precis till Kaj, han kom inte i håg något alls från förbesiktingen, å menade på att det inte skulle va samma nyans på den tapetrulle som vi hade tänkt använda för att laga hålen(om vi hade fått veta att det behövdes). Jag blev ganska förbannad, men lyckades hålla mej lugn. Han skulle i vilket fall som helst kolla närmare på det hela å sen skulle jag ringa i eftermiddag. Om han inte erkänner att han har gjort fel å tar tillbaka den så ska jag gå vidare å ringa hans chef. jag ger mej inte!


Dom säger ju att det ska bli dåligt väder på fredag. Hoppas inte, för vi har som de flesta andra planerat att fira större delen av midsommarafon ute...


Nu ska jag fortsätta min morron, måste i väg i tid för klockan ett kommer Emelie å Felicia... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards