Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Lisa - 17 juni 2008 21:02

...Har det gått sen vi sov här, i vårt hus för första gången. :)

Snabbt det går alltså...


Har precis lagt Viggo, får se hur det går, om han vaknar igen eller om

han sover vidare... Om han inte vaknar är det en halvtimme tidigare än i går, så det går stadigt bättre... :)


Ah, vad det är tradigt att va hemma själv, speciellt nu när Viggo sover med. :( Martin spelar match, så han kommer kanske om en timme eller så.

Jag sitter å slö-tittar på fotbollen, men det är inte lika kul utan Martin. 


Håller fortfarande på att fundera på present till Martin, vill ju hitta på nått mysigt hela familjen, men mina ekonomiska resurser är ganska begränsade så det kan inte gå på för mycket... Har ingen idé alls ännu tyvärr... Förslag någon? :)

Av Lisa - 17 juni 2008 19:15

Har ju bestämt att vi ska försöka lägga Viggo i sin säng när han somnar på kvällarna. För att undvika att han blir störd av oss å övertrött. Men gud vad svårt det är, dels å veta om man ska lägga honom i sängen om han somnar redan vid sju? Eller ska man vänta...?

Martin träffar ju honom inte på dagarna å vill ju ha lite mystid med. Å jag tycker ju också det är supermysigt att ha honom med oss i soffan om vi tittar på tv.

Jag vill ju göra det som Viggo mår bäst av, men det är svårt att inte va lite ego. :) Samtidigt kanske det kan va bar om han somnar vid åtta kanske, då kan vi ju umgås bara vi två, eller gör lite nytta...? 

Fast såklart får jag dåligt samvete vad jag än gör... 

Av Lisa - 17 juni 2008 18:19

Kollade runt på datorn med Viggo gymmade, när jag tittar till är detta vad jag ser... :)

 

Hur gick det till? :) Från början låga han me benen på andra hållet, alltså under själva björnen. :) Vilken sötnos!

Av Lisa - 17 juni 2008 16:35

Den sången tillhör en av min å Viggo standard-visor när vi har sångtime.

Men i alla våra sångböcker saknas versen om kröken av potatis å fröken som har dränkt sej...

Trodde ett tag att jag hade inbillat mej att den versen eller verserna kanske det är fanns, men icke...

Har hittat den kompletta texten på nätet nämligen, jag undrar varför de har censurerat i sångböckerna?



BREVET FRÅN KOLONIEN

Hejsan morsan, hejsan stabben.
Här e' brev från älsklingsgrabben.
Vi har kul på kolonien,
vi bor tjugoåtta gangstergrabbar i en

... stor barack med massa sängar.
Kan ni skicka mera pengar?
För det vore en god gärning,
jag har spelat bort varenda dugg på tärning.

Här e' roligt vill jag lova
fastän lite svårt att sova.
Killen som har sängen över mig
han vaknar inte när han behöver, nej!

Jag har tappat två framtänder
för jag skulle gå på händer
när vi lattjade charader
så när morsan nu får se mej får hon spader.

Uti skogen finns baciller
men min kompis han har piller
som han köpt utav en ful typ
och om man äter dom blir man en jättekul typ.

Jag är inte rädd för spöken
och min kompis, han har kröken
som han gjort utav potatis
och den säljer han i baracken nästan gratis.
Våran fröken är försvunnen,
hon har dränkt sig uti brunnen
för en morgon blev hon galen
för vi släppte ut en huggorm i matsalen


Föreståndarn han har farit
han blir aldrig va' han varit
för polisen kom och tog hand
om honom för en vecka när vi lekte skogsbrand.

Uti skogen finns det rådjur,
i baracken finns det smådjur
och min bäste kompis Tage
han har en liten fickkniv inuti sin mage.

Honom ska' dom operera.
Ja, nu vet jag inge mera.
Kram och kyss och hjärtligt tack se'n,
men nu ska' vi ut och bränna grannbaracken.
Av Lisa - 17 juni 2008 12:52

Sitter å väntar på att klockan ska bli ett, då ska jag nämligen ringa ett argt samtal till KaBo!

Jag tänker inte bara betala å se glad ut! Ska inte ge mej utan en fajt, tycker inte alls vi förtjänade den där fakturan.

Hade Kaj-skrället sagt nått på besiktingen så hade vi ju gjort vid det själva, det fanns ju tapet kvar!


Viggo sover, somnade precis, hoppas han sover medans jag ringer i allafall... Sen får han gärna vakna så jag har nån å prata med. :)


Håller på att svettas i hjäl som vanligt, en gravid-biverkning som vägrar släppa. :(

Hade velat gå ut en runda, men jag litar inte på vädret. Rätt som det är vräker det ner här nämligen... :(


Nej, back to busniess! :) 

Av Lisa - 17 juni 2008 10:02

Trots att Viggo har somnat tidigare två kvällar nu så somnar jag aldrig före elva.

I går kväll berodde det på att Martin hoppade upp å ner ur sängen som en studsboll. Rex hade nämligen fjäskat in sej som vanligt, det öste ner ute å den godhjärtade hussen övertalade mej att låta Rex va inne i natt. Det gick inte fem minuter förrän han fick ångra sej. Rex rev loss under sängen. Martin jagade ut honom från sovrummet, men menade samtidigt att Rex kunde va värd en andra chans. Rex däremot han kände inga skyldigheter å var tillbaka under sängen i ett nafs. Det innebar även att Martin sprang upp å ner till källaren lika många gånger. För att stänga å öppna dörren å kattskrället. :)


I dag ska vi bara va hemma, tvätta å mysa bara. Ringa bredbandsbolaget så nummerupplysnigen kommer i gång måste jag också...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards