Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Lisa - 16 juni 2008 22:01

Fick en räkning på 1200 kronor i dag, från KaBo för hålen i vardagsrumms-vägge! Tre veckor efter besiktningen!

Vilket skit! 

Av Lisa - 16 juni 2008 21:38

Han har i allafall legat tyst i sin säng i en bra stund nu. :)

Så duktig han är mitt lilla gryn.

Han har ätit gröt i dag med, det går riktigt fint. Är imponerad faktiskt! :)


Martin kör hem Bill. :) Skönt så slapp jag det. 

Han är så fin mannen min. :) Han har målat klart allt vitt i köket så på onsdag är det dags för oktan att komma på väggarna! :) Kommer bli sjuk snyggt! Sen ska bara den nya köksbänken upp också. Å luckorna ska förvisso målas, å vi behöver fortfarande nån som kan koppla in diskmaskin å byta blandar, men det verkar inte va så lätt, så det får bli när det blir...


Vi har förresten lokaliserat läckan i pannrummet, det är en spricka i ett avloppsrör. Så det är egentligen rena turen att vi har haft stopp i badkarets avlopp...

Nu har vi lagat det provisoriskt med silikon, än så länge verkar det funka. Ska rensa avloppet i det närmaste så vi kan använda det! 


Jaha, snart är det midsommar, första gången på fyra år som jag inte jobbar hela helgen. Vi ska till Mien på midsommarafton å kanske till stugan på lördagen om det är väder. Jag vill i allafall dit, Martin verkar inte jättesugen, han är nog lite stressad av allt som ska göras. Det tycker jag är ett gott argument till att köra dit å koppla av lite. Får se hur det blir...


Nu ska jag krypa ner under en ny pläd å mysa lite innan jag lägger mej.. :) 

Av Lisa - 16 juni 2008 21:32

Kan inte riktigt släppa det här med branden här i asarum i helgen...

Kan inte ens tänka mej hur det måste kännas att förlora allt man äger, å sitt hem i ett nafs. Att jag sedan vet om att en av min "fans" är en av det drabbade gör det hela snäppet värre, å ännu svårare att slå det i från mej. Så jag vill bara säga att jag tänker på er...

Av Lisa - 16 juni 2008 20:06

I dag har jag å Viggo varit i stan med Anna.

Vi har äntligen köpt plädarna på Jysk å försökt övertala den lilla tjejen i magen att komma ut så vi kan få köpa klänningar. :) Heja, heja, kom nu!


Viggo fick två tröjor å en mössa med. Skulle även köpt en haklapp till honom, men det glömde jag bort! 


Klockan tre gick vi å hämtade moster Bill på jobbet, sen åkte vi hem å gjorde köttfärslimpa. Riktigt gott!


Nu sitter vi å skräpar framför tv:n, kollar på Outsiders, som, som alltid är helt galet.


Hoppas Viggo vill sova i kväll, i går slocknade han vid halv tio, då var det tredje gången gillt som vi la honom i sin säng.

Så det gick trots allt ganska smidigt ändå, men som sagt, vi får se hur det blir i kväll... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards