Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Lisa - 11 juni 2008 21:12

Eftermiddagen å kvällen har om möjligt varit värre än den kaosartade morronen...

Hade hoppats på en liten tupplur å lite lungt plockande, men tji fick jag!

Svärfar ringde å ville komma, Martin sa ja. Innan han kom sprang jag omkring med en katt å ena armen å ett barn på den andra å försökte laga middag. Martin pratade i telefon(!?) å satte väv. Rex vägrade gå ut å skulle kissa inne i hallen, det var därför jag sprang med honom, å Viggo var allmänt kelsjuk. Hade tänkt att duscha medan middagen var i ugnen, men mamma kom å kollade på Rex tass å som sagt, Viggo hängde på armen. Missade att krydda kycklingen å vi började inte äta förren en dryg halvtimme efter det var klart. Svärfar hann komma innan vi började till å med.... 


Karlskrona-resan hänger på en skör tråd, Rex måste troligtvis till veterinären å jag mår skit rent ut sagt. Blodtrycket lär va superlågt med tanke på all stress. Huvudet snurrar å jag får värsta svimmingskänslorna hela tiden!

Men, the show must go on, så vad ska man göra? 

Det är ju FAN rent ut sagt, jag vill ju så gärna handla lite grejer!

En babyvakt å påsar till blöjspannen bla. Å en matta till köket. 

Vill ha en del grejer på Jysk med, finns det i Karlskrona ska jag dit, allt för att slippa det här, personalen suger ärligt talat på Jysk i Karlshamn!


Skulle vilja lägga mej, men det blir väl inte av som vanligt... Känner mej lite hungrig med, var för stressad för att äta innan... Men jag har inte hunnit handla så nått å äta kommer jag nog inte hitta....


I morron kväll har jag faktiskt bett mamma å pappa att passa Viggo en stund så jag kan städa, stryka å packa upp, Martin har match igen så...

Har redan dåligt samvete, men jag måste ju få nått gjort, när Martin är hemma går ju ändå hans projekt alltid först. Inte mycket å be för, det måste ju med bli klart....


Lite deppigt nu, eller ja, inte så lite... 

Av Lisa - 11 juni 2008 13:12

Viggo är inne i nått stimm av ständig övertrötthet. Han är mega trött men skriker i stället för att sova. :( Får vagga honom å greja för att han ska slappna av. Min stackars lille kille. :(

När han äntligen somnar är han sjukt lätt-väckt, så i dag får han sova inne. Grannarna är ju som jag tidigare nämt inte så lite högljudda, med andra ord han vaknar direkt om jag kör ut honom på altanen. Å tyvärr är vädret för osäkert för att jag ska kunna ställa vagnen på framsidan...

 Så jag får tassa omkring å försöka va tyst, inte så roligt alls faktiskt...


Har börjat plocka på Viggos rum, men där ligger ett vitrinskåp i två kartonger som jag för allt i världen inte kan rubba! Blir så trött, de blockerar en gardrob jag hade velat komma in i...


Jag tror Rex har en klo i sitt sår, men han vägrar låta mej röra honom så jag kan inte göra nått för honom heller. Hade behövt hjälp med det, men nu får han vänta till i kväll. Mamma lovade komma å kolla på honom också för å se om han behöver till veterinären eller så...

Känner att det blir lite krångligt för mej att ha Viggo med mej om jag ska dit så jag försöker dra ut på det lite till i allafall...


I går hade jag ett allmänt psykbryt på röran här, alla grejer som jag inte hinner eller kan göra nått åt. :( Det är såååååå jobbigt!


Känns som att vi snart måste till Ikea med. Vill ju ha lite inredning klart till Martins 25-årsdag, då ska vi ha en massa gäster ju.

Ikea skulle verkligen underlätta, för då kommer det i allafall upp lampor å gardiner å känns lite mera som ett hem... men frågan är ju när mans ka ha tid att åka dit, måste nästan ha släp denna gången med, eftersom vagnen tar upp hela bagaget...


Tradigt att inte kunna bjuda hem folk med, jag trivs inte att ha gäster i kaos...


Telefonen funkar nu i allafall, skönt!


På tal om Martins 25-årsdag så skulle jag vilja ge honom en upplevelse, göra nått bara vi två. Men det är ganska kört(man behöver ju mer än tre timmar så...) så jag försöker fundera ut nått där Viggo kan följa med. Vill nog inte lämna bort honom ändå...


Vi ska bjuda på hemmagjorde smörgåstårtor i lite olika varianter. Gillar personligen inte det så speciellt mycket, men gör man den själv så vet man ju vad som finns i. Ska göra en med skaldjurstema i allafall... Å kanske nån med ostar. Får se hur set blir... Hoppas på fint väder å att köket är lite ordning då..


Nej nu ska jag hänga tvätt innan lillkillen vaknar... :) 



Av Lisa - 11 juni 2008 10:02

Vakande första gången vid halv fem å matade Viggo. Hörde Rex ropa på altanen mej jag tyade inte masa mej upp å släppa in honom. Martins klocka skulle ju ändå ringa vid kvart över fem. När Viggo hade somnat om låg jag såklart å väntade på väckarklockan. När den väl ringde hade jag somnat men vaknade såklart av pipet. Det gjorde inte Martin, den pep i en hel evighet innan han stängde av den. Lyckades slumra till igen men vaknade som tur var efter tio minuter. Då låg han fortfarande kvar!

Somnade igen men klockan sex väckte ett gapande katt både mej å Viggo. :(

Han haltar värre än värst så Martin hade låtit honom va inne. :/

Viggo tog en timme på sej, sen somnade han å sov en å en halvtimme.

Själv låg jag å oroade mej för min katt. :(

När Viggo sen vaknade igen vid halv nio skrek han i en timme, av nån anledning jag inte lyckades luska ut! Puh säger jag, mitt huvud bara dunkar. :(


Rex har ett litet sår på tassen, fick inte röra det. Avvaktar å ser under dagen om det blir bättre. Han sätter inte ens ner det benet nämligen, utan hasar sej fram, men katter är ganska tåliga så man vet aldrig om det vänder...


Nu ropar Viggo på mej! ---------------> 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards