Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 maj 2008

Av Lisa - 21 maj 2008 21:44

Nu börjar det snart lika ett hem här.

hallen är så gott som klar å det är inte många kartonger kvar på övervåningen.

I helgen är det dags för vägg-riving, sen ska köksbänken på plats å de nya vitvarorna bör va här inom två veckor i allafall... :) Härligt...

Känner liksom inte för att laga mat i detta köket. Men i morron ska jag försöka mej på att baka en After-eight-kaka, tänker bjuda Emma på det på fredag, om de forfarande har tid å komma..? :) Räcker det med fika i sånna fall? ;)


Är riktigt sugen på att göra hallon å choklad scones, men kakan lockar mer. Tror det blir lite kaka på kaka med både ock... :) Å vad jag längtar efter att kunna bjuda hem folk på riktigt, när allt är klart å så. Det är så kul ju...


Funderar på att köra till Coop å handla i morron, bara för att komma ut lite. Har nästan bara varit hemma i huset sen vi flyttade. Behöver komma ur mjukisbyxorna å få på mej lite smink...


Behöver ut å röra mej rent fysiskt också... Hade ett allmät psykbryt i går kväll, det belv för mycket med allt... Nu igen. :(

Har liksom inte tid med det, men nu är jag trött på det jag ser i spegeln... :( 


Vill komma i ordning!!! 


Tänkte be om en tjänst...

Har ni några roliga middagsförslag?

Vardagsmat eller fredagsmys, vad som helst duger... Mina idéer är helt slut, vi grillade färdiga hamburgare, i dag igen, har gjort det hundra gånger sen vi flyttade hit... Vill göra nått roligare för att lyxa till vardagen lite

'

Nu ska jag krypa ner... 

Hoppas jag har en bra dag i morron, har känt mej allmänt krasslig i dag... 

Av Lisa - 21 maj 2008 11:25

... det inte bara känns bra att flytta till Asarum. Lite ensam blir jag nog allt...

Saknar Stina duktigt mycket å det känns just nu som att vi kommer leva i ett upp å ner vänt hus i tid å evighet. Men det vänder väl snart, hoppas jag iallafall..

Pratade precis med grannen, han verkar himla mysig å trevlig, om än lite högljudd. :) Det känns i allafall bra att bo jämt dem, samma sak gäller de som bor på andra sidan, dom har Martin pratat med flera gånger å han gillar dem skarp. Skönt! Hoppas de inte är katthatare bara...


Viggo har inte pylat nått alls ännu i dag, han känner säkert att jag har lagt ner stressen. Dessutom är jag piggare, sov ju knappt i går natt, så det kan ju hända att jag var ganska gnylig också...


Funderar på att ta en dusch, men det är lite krångligt som sagt, den är ju nere...


Viggo vill inte sova. :) Försökte för en stund sen, men hans ögon var som tefat så det blev gymmet i stället. Så söt! :)


Ska se om jag kan göra nån nytta nån annanstans... Viggos byrå behöver en omgång...  

Av Lisa - 21 maj 2008 09:42

Det två senaste dagarna har Viggo inte alls varit den glada lilla pojk jag är van vid. Han har varit gnällig å knapp skrattat alls.

Han har inte velat vara själv heller, inte sitta i babysittern å inte gymma. Två saker han alltid har älskat. Kanske han har behövet mej mer än vanligt, har jag inte haft så mycket tid över till honom i å med flytten...

I dag verkar det ha vänt dock, har redan skrattat mer än av han gjorde allt som allt i går... :) *håller tummarna*


Har en massa projekt i källaren, men jag får försöka fixa det om Viggo somnar, inte så mycket alls å titta på för honom där, lite för kallt på golvet för att han ska kunna ligga där också... Men i kväll har Martin lovat att bara måla lite, så då kanske jag kan ge mej i kast med nått i allafall...


Rex han trivs, har varit ute i natt med. Martin släppte in honom när han gick upp, men jag har inte märkt av honom alls. Han har legat i sin fåtölj å sovit. Nu ligger han kloss jämt mej...

En helt annan katt... :)


Nu blir det kaffe å frukost! Hej! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards