Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Lisa - 1 maj 2008 21:25

I onsdags fick jag å Viggo testa Hannas Babybjörn Active.

Jag kan inte gå i god för hur Viggo kände det men för min del var det

kärlek vid första ögonkastet! Å vad jag vill ha en sån! Den är stabil, å till för att användas längre stunder. Anledningen till att jag vill ha en bärsele överhuvudtaget är att jag vill ta med mej Viggo ut på havet med mamma å pappas båt i sommar. 

Kostar en halv förmögenhet dock, men jag såg flera stycken på Tradera.

Andrahands-värdet verkar vara högt, så när Viggo blir för stor så kan man sälja den för ett bra pris. Självklart kan jag ju köpa en begagnad med för den delen, men det hade varit roligt med en ny. :) 


För att kunna ta med mej Viggo på havet måste han även ha en flytväst. :) Ska snart börja kolla efter det.

Dessutom behöver vi någon form av solskydd.

Nånstans har jag sett ett sorts UV-skydd-tält anpassat just för bebisar, men jag vet inte var. Kan ha drömt det, men det verkar ganska långsökt att komma på en sån grej i sömnen bara sådär. :(

Kan ju inte precis asa med ett jätteparasoll (inklusive fot, finns liksom bara berg ute på kobbarna :)) på havet. Nån som vet vad jag menar å vad det går att få tag på?! :)

Av Lisa - 1 maj 2008 21:14

Som det ser ut nu stavar jag ju mitt efternamn med ett

dubbel-w, alltså Arwidsson.

Mamma å pappa stavar med ett enkel-v.

Minns inte riktigt när jag bestämde att det var coolare med ett dubbel-w, men det är bra länge sen i allafall. Sen har det liksom hängt med.

Både Stina å Gustav stavar som jag, men vi är folkbokförda som Arvidsson allihop, även Viggo.

Vi heter Arwidsson för att morfar heter Arvid, med enkel-v!

Så nu funderar jag på om det är dags att börja stava som det "ska" va igen. Alltså, Arvidsson...

Det känns mer rätt, är lite anti att krångla till det. Det var till exempel självklart att Viggo skulle heta, just Viggo å inte Wiggo.

Kommer säkert hålla fast vid det där w:et av bara farten,

men från å med nu så heter jag LISA ARVIDSSON. :)


Av Lisa - 1 maj 2008 20:29

Är äntligen hemkomna nu.

Puh! Vilken lång dag det har varit.

Angående själva tillställningen har jag inga

kommentarer alla, är nog bäst så! 


Viggo har varit jätteduktig hela dagen. :) Men på hemvägen blev det för mycket, han har varit ledsen så gott som hela vägen från Värnamo å hem. 

Han började gnälla redan på Burger King(ja, ni läste rätt, det blev inget MAX).

Men vi antog att han skulle sluta så fort bilen hade börjat rulla, han hade nämligen ätit jättebra på parkeringen innan vi skulle äta. Men icke, i Alvesta stannde vi på en rastplats så han fick äta igen, å få ny blöja.

Men det hjälpte inte, han hade helt enkelt fått nog av bilåkande.

Vi försökte med allt. Å jag som aldrig åker bil utan bälte fick knäppa loss mej en massa gånger för att ge honom nappen. Vad gör man?! 

Kan ju inte bara sluta köra, vi var ju tvungna att komma hem.


Nu, väl hemma är han lycklig igen. :)

Ligger i sitt gym å njuter av att få va lite i fred. Så fort han är sugen, ska jag kela loss, har duktigt dåligt samvete för att han fick gråta så länge. 


Resten av kvällen blir det bara familjemys, tänker lägga mej så tidigt som möjligt å hoppas att jag kan slappna av i natt...


By the way, skulle inte sommaren börja i dag 1 maj?  Regn!? Vilket skräp!

Av Lisa - 1 maj 2008 09:10

Så, det blev lite dator för mej trots allt såhär på morron-kvisten.

Typiskt nog har jag bara sovit fyra timmar i natt, så jag är å kommer bli helt slut!

Usch, hoppas man kan vila ut lite i morron. Men det är väl att hoppas på för mycket är jag rädd.

Dricker kaffe nu, ska köra inom det närmsta.


Hoppas på MAX i Värnamo på hemvägen, är inte riktigt mätt på det ännu! :)


Hörs i kväll, eller så. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards