Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 29 april 2008

Av Lisa - 29 april 2008 21:59

I morron ska vi promenera igen.

Denna gången med Sofie, Olivia å Filip å Hanna å Elias. De kommer in till stan klockan elva.

Klockan ett ska vi till bvc.

Ska bli riktigt kul den här gången, för jag har fått för mej att Viggo har växt en bra bit på längden sen sist. :) Får se om jag har rätt...


DH var fint i dag tycker jag, blev inte besviken, mer än på Mike då såklart, men vem är inte det?! :)


Nu ska jag försöka lägga min lilla pojk i sin säng. Lite tefatsögon- varing, men jag hoppas han somnar! ;) 

...

Av Lisa - 29 april 2008 20:52

Jaha, då sitter jag här som vanligt å funderar.

I morron är det Valborg igen.

För exakt fyra år sedan firade jag med Anna å Ida i Mörrum,

sen dansade jag med Martin på Båten! He, he! :)

Det var tider det!


Det ärså tradigt att ha så lite pengar jämnfört med innan. Pengar att kladda för alltså. Jag är ju inte pank precis, men jag måste tänka mej lite mer för now days.. Men det är värt det å lite till! :)


Snart DH-dags! ;)


Mia--------------> Jag vill skriva Viggo på insidan av höger ankel, om du förstår var jag menar? I pytteliten skrivstil. Hade även velat skriva Martin på samma ställe på vänster sidan, men då går väl alla i taket. :)

Av Lisa - 29 april 2008 16:35

Det blev sängen jämte Viggo trots allt. :)

Slummrade till lite, men Martin ringde å väckte mej. :(

Känner mej tröttare nu än innan jag la mej.

Har i allafall duschat, mycket mer blev det inte gjort. Viggo har surat loss, pylat utan att veta vad han vill.

Han var väl fortfarande trött, han har somnat igen nämligen...

Hade hoppats han skulle äta innan vi körde till Mörrum, men det verkar han inte va sugen på precis... 

Av Lisa - 29 april 2008 13:45

...eller två över...

Då skulle jag äntligen ta steget å tatuera mej. Känns väldigt slösigt med pengar nu bara... Men det är först nu jag är säker på motivet... :)


Har redan hittat en massa mysiga grejer att beställa till Viggos blivande album med... iiiihhh. VILL HA!

Men det känns inte heller som någon motiverad investering i dagsläget, hinner inte sitta med det nu innan flytten ändå... Fast, oj, oj vad jag vill... :)


Okej, nu blir det duschen... :P 

Av Lisa - 29 april 2008 13:32

Promenaden var super-härlig. Viggo klarade nästan hela rundan utan att bli hungrig. :)

Vi lyckades nästan passa tiden trots impuls-turen till KappAhl. Mössa å pyjamasar blev det. Är väldigt nöjd med mössan, så snygg. :)


Nu har Viggo somnat till igen. Hade med velat ta en lur, men det känns som att det finns lite annat som jag också vill/måste göra.

Har bla. en hel del tvätt kvar från i går, har snart fått undan det mesta, men vardagsrummet känns ändå fullt. Förutom alla handdukar anfaller även disk å dammråttor snart. :(

Duscha skulle troligtvis med va en bra idé, gick en runda på närmare en å en halvtimme, å man frös ju inte om man säger så. :) 

Det som lockar allra mest(förruom sängen då. :)) är att kolla lite scrapbooking- grejer på nätet. Emma: var det slöjd-detaljer?


Viggo åt klockan tolv så om jag ändå skulle lägga mej blir det antagligen ingen lång stund, men ja, skönt hade det varit. Men jag kanske får en chans till i eftermiddag..? Eller ja, antagligen inte...


Sådär ja, nu har jag slösat lite dyrbar tid med att svamla loss här... 

Av Lisa - 29 april 2008 09:52

Blev lite chockad när jag kollade på klockan nyss. Den är ju snart tio!!!

Ska möta Emma å Malva vid Väggskolan vid halv elva.

Viggo har precis somnat i min säng, han åt vid nio tröttsamt nog, så det får bli en chansning. han brukar inte bli hungrig i första taget när han ligger i en rullande vagn, men man kan ju ha otur.

I går hittade jag en mössa till Viggo på KappAhl, en brun hjälm-mössa i plysch, men jag såg den från kön, å visste inte vilken storlek jag skulle ta så jag köpte den inte. Hittade ett två-pack pyjamasar också, med korta ben å korta ärmar, precis sånna som Viggo gillar. Men jag snålade ur,why?!  Retar i hjäl mej på mej själv!

Eventuellt hinner jag springa upp till KappAhl nu, å sen gå direkt till Vägga, de öppnar väl vid tio...?


Viggo är ju som sagt lite varm av sej, i natt fick han sova i en vanlig body för hans pyjamasar var i tvätten. Man kan ju tro att det skulle bli ganska svlat att ha bara ben, men icke. Klockan fem pylades det loss från spjälsängen. Då hade han kasat ner från kudden å hela barnet(alltså huvudet med) låg unde täcket å badade i svett. Stackars liten, han fick sova naken resten av tiden.


Nej, nu ska jag lägga på ett kol, å pinna upp å handla mössa. :) 

Av Lisa - 29 april 2008 09:17

I dag är det tisdag, vilket innebär att det är DH i kväll. :) Fast efter förra veckans avsnitt var jag lite besviken.

Hela den här knuffa-överbord-eventuellt-död-grejer, blir för mycket även för mej som annars ALLTID försvarar serien... Hoppas det hela räddas lite snyggt i kväll som man slipper ha den känslan även denna veckan.


I går glömde vi bort att ge Viggo hans mag-droppar. BIG MISSTAKE! Precis som de tidigare gånger vi har glömt det har han fått magknip på morronkvisten. I dag började han vrida sej å pyla redan klockan sex. Stackaren! Det lättade tack å lov ganska snabbt. Men då var han orolig å ville inte somna om i sin säng. Så det fick bli tandem-sovning, alltsåViggo balanserandes på min mage. Det gick helt okej, men halv åtta hade han fått nog lillgrabben. Steg upp vid åtta å nu sitter jag här med mitt kaffe. Fick ha amningspaus i frukosten så den har tagit sin lilla tid. :)


Mycket bra promenad väder, 13 grader å sol, lite blåsigt med det ska nog kvitta. :)


Nu är det bara två dagar kvar sen är det maj, som vi har längtat!

Kom precis på att jag måste köpa present till mor min, hon fyller ju den 9. Den 17 fyller min lillebror 18 , lite kris, hur gick det till?  Känner mej allt lite gammal när jag tänker på det. :)


Ha en bra dag i solen tjejer, å killar om det finns några manliga läsare. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards