Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 23 april 2008

Av Lisa - 23 april 2008 21:51

Eller är det kanske fröken, eller blivande fru Bengtsson?! ;)

Anyway, finns det nån möjlighet att du kan ta med min kudde till lunchen i morron? Det bränner på låret, aj, aj.. :( 

Av Lisa - 23 april 2008 21:10

Har spenderat kvällen på Karlshamns bibliotek å lyssnat på en av mina stora favoriter, Karin Wahlberg.

Var lite rädd att hon skulle förstöra illusionen och göra att jag skulle tycka mindre om henne. Men icke, tack å lov. Hon var supermysig, och rolig!

Tyvärr var det nån puckad karl bland åhörarna som var tvungen att ställa korkade frågor och snacka skit. Han gjorde stämningen lite tryckt på slutet. Hade velat fråga om det var nån bok på g, men avslutningen blev väldigt abrubt... :(


Det gick även bra att va hemifrån, alltså i från Viggo, i hela två timmar.

Det var precis som att han kände på sej att jag skulle i väg, för han åt som en tok innan jag gick. Nu ligger han på soffan å sover, nybada å grann.

Vad jag älskar detta barn! Å hans pappa också, önskar att han kunde va hemma med oss mer... :( 


Av Lisa - 23 april 2008 14:04

Vad tiden går fort, i dag är min lilla pojk hela två månader.

Har precis rensat bland hans kläder, så mycket som redan är för smått.

Han är redan för lång för de flesta plagg i 56, så nu är det 62 som gäller... :)

Så stor så. :)


Stad-rundan gick fint, det blev ett varv till Servus med, svar: ja, jag har beställt grejer nu igen... Dessutom blev det ett besök på ett ställe jag aldrig har varit på innan, NOT! Med andra ord Apoteket, nu igen... :) Kom i håg Specsavers så nu sitter mina glasögon kvar på näsan. :)


Håller på med mina pajer, blir enklast möjliga, köpt smördeg och köttfärs "kryddad" med creme fraiche paprika/chili... Ska nog bli goda ändå. :) 


Jag är nervös för i kväll. Ska vara i från Viggo längre än jag har varit någon gång innan. Han klarar sej fin fint med Martin å morfar, men frågan är om jag klarar att slappna av... Hoppas han vill äta innan jag går så man slipper bekymmra sej om det i allafall....


Viggo äter för övrigt jättedåligt i dag, näsan är tjock men han verkar inte precis sugen heller... Ja, ja, han är väl inte hungrig i dag bara...  

Av Lisa - 23 april 2008 08:40

Nu har fattat ett beslut, har bestämt mej för att börja träna när Friskis å Svettis drar i gång  med sitt Maj-schema. Längtar redan, men jag har ett praktiskt problem, inga sport-bh:ar är lagom längre. Får nog investera i en större....


I natt har jag drömt att jag fick en lillasyster,helt sjukt med tanke på att mina föräldrar inte är nån bra föda-barn-ålder precis. :) De ville att hon skulle heta Madonna av alla namn som finns, men jag övertalade dem att Ingrid var finare. :) Ingrid? Inte visste jag att jag gillade det namnet. Ja,ja, verkligt var det i allafall....


I dag ska jag å Viggo ut ett varv på stan. Ska till bibblan å kolla om man behöver för-köpa biljetter till i kväll(hoppas det finns platser kvar), sen ska vi till Specsavers å spänna mina glasögon(kommer jag säkert glömma, IGEN!) å så ska vi handla till i kväll.

Det blir plockmat, dvs. lite olika frukter å grillad kyckling, å bröd. Har dessutom blivit inspiread till att göra mini-pajer efter mitt besök i Elleholm. :) Så det blir det också. En salig blandning. :)


Vi var uppe nu vid åtta för Viggo skulle äta. Han har sovit på mej sen sex, jag gjorde ett försöka att lägga oss igen efter maten. Ville sova till halv tio (yeah right?!) nu när vi inte hade nån tid å passa, men icke! Viggo bara pylade, så vi gick upp. Nu sitter han i babysitter å är sååå nöjd! Hopplösa lilla barn! ;) 

Ska ta mej lite frukost å ducha, sen blir det väl starunda direkt.. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards