Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 april 2008

Av Lisa - 2 april 2008 19:46

Såhär trött har jag inte varit sen Viggo föddes.

Är precis utmattad, känns som jag går i dimma.

Hoppas för allt i världen att det blir lite mer sömn i natt...

Ska försöka lägga mej tidigt, men jag är himla sugen på att kolla på  Barnmorskorna klockan nio.


Tycker ändå jag hanterar tröttheten någorlunda bra, men det finns noll å ingen ork över till att va social eller kärleksfull med Martin. Kärleken ligger lite på is här hemma just nu... :(

Av Lisa - 2 april 2008 12:40

Min bebis luktar allt som oftast inte bebis.Hans doft är en kombo mellan Dolce & Gabbana- Light blue och kokos. Jag lovar det är inte jag som lyxar till det med parfym å bodylotion varje dag. Det är helt å hållet moster Bill som ligger bakom det hela. :)

Av Lisa - 2 april 2008 12:22

En del fenomen står över mitt förstånd. :)

Vem bestämmer logiken kring saker å ting?

Vem har till exempel bestämt att det ska va exakt 72 våtservetter i förpackningarna? 72 stycken?

Samma gäller den duschtvålen vi använder just nu, det är ett sånt där big-pack, som enligt mej logiskt sett borde räcka dubbelt så länge som en flaska i normal-storlek. Men icke för själva hålet där tvålen kommer ut är också dubbelt så stort, det krävs värsta precisionen för att inte tömma förpackningen helt när man ska tvätta sej.

Hur tänkte dom där?

I dag har dessutom Ingemund(?!?) namnsdag medan vaken Viggo eller Emelie finns med i almanackan, vad är det frågan om? 

Av Lisa - 2 april 2008 09:34

Eller ja, god å god...

Är fortfarande helt slut. Gick å la mej vid halv tio, somnade, vaknade vid elva av att Martin la sej. Lite i tolv ville Viggo äta. Somnade om vid ett. Viggo ville äta igen vid tre, klockan var fem innan han somnade igen. Tjugo över fem ringde Martins klocka. Sov mellan halv sex å halv sju, sen var det matdags igen. Slumrade lite mellan sju å åtta sen ville Viggo stiga upp. Med andra ord, ingen sammanhängade sömn, eller kanppt nån sömn alls om man ska va ärlig... :( Måste försöka få Viggo att inte sova på kvällarna, lättare sagt än gjort med tanke på att han är vaken hela dagen.

Han brukar sova när vi äter, runt mellan fyra å fem-halv sex. Sen somnar han vid åtta å vaknar bara å äter... Antagligen är han ju pigg å utvilad mitt i nätterna, för han är inte ledsen eller så.

I natt hann jag prova allt; mat, ny blöja, näsdroppar,napp, rapning, sova hos oss, sova i sin säng. INGET HJÄLPTE!

EN aningens frustrerande... Speciellt när Martin vaknar till då å då med "goda råd". :(


Mamma hade läst att bebisar sover runt 19 timmar per dygn. 19 timmar!?!

Inte min i alla fall, ska va glad om han sover hälften... :)


Nu ligger det lilla grynet nöjd å glad i sitt hightech-gym, han har kommit på hur det funkar. Sparkar på bollen så den spelar å lyser. Sen skrattar han.... För ja, i går började han med det. Han har skrattat i natt med... :)

VÄRLDENS FINASTE BARN, trots att han aldrig sover! :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards