Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 28 mars 2008

Av Lisa - 28 mars 2008 19:16

Det blir bara värre å värre verkar det som.

När vi skulle gå till Servus innan(hämta paket :)) stod en vuxen karl  som "tillhör" grannarna under, troligtvis nån släkting av nått slag, precis utanför porten tillsammans med gannarnas son på högst tre år och två barn till, en pojk å en flicka, som på sin höjd var sex eller sju. Barnen hade inga jackor på sej å foppa-tofflor på fötterna, ganska kallt om ni frågar mej.

Gissa vad de roade sej med?

Smälla smällare!

Hur normalt är det för det första att smälla smällare såhär års inne på en gård mitt på eftermiddagen? 

Det allra värsta var att det var barnen som tände på å slängde dem, mot yttterdörren.

Flickan stod dessutom å höll upp dörren så det ekade i hela trapphuset.


Blir mer å mer säker på att vi bor i Huset som gud glömde... Eller vad tror ni?! 

Av Lisa - 28 mars 2008 14:32

Det ringde på dörren för en stund sedan.

När jag öppnade stod Rebbe där, hon är hemma från Umeå å ville ta ett span på mitt lilla underverk. Det fick hon såklart. :)

Viggo visade sej från sin bästa sida, trots att han har en dålig dag i dag.

Han är kanske lite sjuk, känns inte varmare än vanligt dock, så han har nog igen feber.


Har fortfarande ett rum kvar å dammsuga, har inte varit ute ännu och har inte ätit sen frukost, men jag älskar ändå det här livet. :) 

Av Lisa - 28 mars 2008 13:32

Grannen jämte bankar i väggen så fort Viggo börjar skrika! Detta är samma granne som ALLTID har tv:n på högsta volym och som spelar Ted Gärdestad mega högt på lördagsmornar klockan åtta(ringde till å med störningsjouren då!) Allvarligt talat, hur störd får man bli?!

Grannarna under för ett jävla liv som vanligt, det låter alltid som dom möblerar när de är hemma! Skriker gör de också! Jag blir galen!


ORKAR INTE MED DET HÄR SKIT-STÄLLET MER!

Av Lisa - 28 mars 2008 10:36

I dag har vi absolut ingenting inbokat jag å Viggo.

Känns riktigt skönt.

Har inte fått så mycket sömn i natt heller.

Viggo vaknade vid tolv å ville inte somna om. Så vi låg vakna till halv två. Hade en hysterisk skrikperiod vi halv ett å en mellan sex å sju. :(

Skitjobbigt när inget hjälper. :(

Nu är han dock som vanligt igen... 


Ska nog ta ett varv med dammsugaren sen siktar vi på en promenad i solen. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards