Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2008

Av Lisa - 21 februari 2008 10:56

... det är ju fan vilket ältade det är på mej...

Hade liksom bestämt mej för att inte ta ut nått i förskott, eller tjata om när/hur/om det är dags.

Jag gör ju inget annat! Känns som jag har målat in mej i ett hörn.

Tar tillbaka alla uttalade jag tidigare har gjort om andra gravida och all hysteri, jag är inte ett dugg bättre själv, uppenbarligen! 


Nu ska jag kolla runt på IKEA, å se om jag hittar nått mer jag vill ha, lika bra att passa på när man ändå ska dit. :) 

Av Lisa - 21 februari 2008 10:17

Det här med att åka till förlossningen, sker det verkligen så panikartat som man hör om?

Att allt måste gå så snabbt å man glömmer grejer å kör med gasen i botten hela vägen till Karlskrona?


Om det blir dags för oss att åka dit på dagtid är det omöjligt att det blir ett sånt race, Martin är i Kristianstad å jobbar, så han har i allafall nästan en timmes bilfärd innan han är hemma hos mej. Så måste det ju va många som har det?


Ida: Sista dagen på jobbet  i dag? Hur känns det? :)

Av Lisa - 21 februari 2008 09:31

Jag sitter fortfarande här, i mitt kök framför datorn. :)


Inga nya värkar å ingen bebis ännu. :) Vi fortsätta hoppas och vänta, kan ju va hela fyra veckor kvar innan det är dags. (fast jag är inte lika säker på att gå över längre) 


Mitt stackars bäcken tog nog väldigt mycket stryk av städning å bakning, för i natt har jag knapp kunnat vända mej i sängen. :(

I dag ska jag troligtvis bara ta det super lungt, svärmor skulle komma å fika. 


Frukosdags... :) 

Av Lisa - 20 februari 2008 21:48

Toscalängder, inget speciellt om ni frågar mej.

Vanlig toscakaka är mycket godare. :)


Är lite trött i benen nu när jag i princip har stått upp hela dagen, utan inneskor å allt.. :(

Ska som sagt lägga mej, ska bara packa ner lite kaka till Martins kollegor, å typ tusen saker till först...

Stänger av datorn nu i allafall, så jag inte fastnar här nu... :)

Gonatt på er! 

Av Lisa - 20 februari 2008 21:37


















Här är kakorna, som vanligt när jag har bakat är det en himla tur att min alster inte ska delta i nån skönhetstävling. :) För snygga är de ju inte, men goda hoppas jag.. Vi har dock inte smakat ännu..

Av Lisa - 20 februari 2008 21:19

17 kommentarer har jag fått i dag! :)

Jag tror inte ni förstår hur mycket det ger att ni är så aktiva när ni läser. :)

Ni är så gulliga allihopa. 


Känner mej faktiskt nervös över att lägga mej(vilket jag ska göra strax, börjar känna mej lite trött nu.:)) Har skrivit ner alla nummer jag inte kan nu iallafall, så jag kan ringa från bb. :) 

Har inte känt något mer ovanligt i kroppen mer än den här extra energin.


Kakorna är snart klara, det tog sin lilla tid vill jag lova. Martin är helt utväntande. :)


Ida, jag har Hanna som barnmorska. Å jag gillar detaljer, så fortsätt dela med dej. :)


Av Lisa - 20 februari 2008 17:01

Skickade i väg Martin till affären efter jäst. :)

Han var dock inte svårövertalad så jag misstänker att han ska köpa nått gott å ha framför tv:n i kväll. Det är både fotboll och lost. Inget för mej alltså.

Därför ska jag ge mej i kast med ett recept på toscalängder som jag har hittat i senaste Hemmets. :) Verkar lite små avancerat så jag räknar med att vara klar nån gång vid tio-tiden. Det ska jäsa en herrans massa i allafall... :)

Av Lisa - 20 februari 2008 16:30

... den blivade sportjournalisten(?) har börjat blogga, om sport. :)

 ------------------>Gurriz blogg...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards