Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

Om jag hade fått önska...

Av Lisa - 20 februari 2008 15:03

Hade jag velat ha med mej min egen barnmorska på förlossningen, eller hon den gulliga som jobbar natt på Sjukhuset.

Det finns två sorters människor jag absolut vägrar ha i rummet hos mej när jag ska föda.

Dels är det dem som tar sej själva på för stort allvar, som knappt kan le för allt ska vara så formellt, och knappt har tid att presentera sej för att de anser sej vara lite viktigare än så.

Och sen är det de som enligt mej är snäppet värre, den daltiga generationen. Får jag en barnmorska som står å gullar eller pratar bebisspråk går jag i taket! Hoppas verkligen att dessa kategorier inte existerar i Karlskrona.

Önsketänkande kanske.. Men jag håller tummarna! 

 
 
Hanna

Hanna

20 februari 2008 17:31

Haha, ja den där tanken hade nog jag med om barnmorskor. Men dom jag har haft har varit underbara. Jag minns inte så mycket från Uppsala där jag födde Linnea men minns så pass mycket att dom var helt okej :)
Synd att jag inte hade tjejen från sjukhuset (det är ju i Uppsala).

Jo angående frågan om vad jag ska söka för utb. så är det Djurvårdare på naturbruksgymnasiet i Bräkne-Hoby :)

http://missfatqueen.bloggspace.se

 
Ingen bild

ida

20 februari 2008 20:28

Hej! Efter ett par timmar på jobbet ärjag helt slut :-( Imorgon blir nog sista dagen....kroppen har sagt sitt och så även Peter :-D De är undebara de älskade, men som sagt var ibland behöver man berätta vad man vill att de ska göra och säga...
Mxi kan säkert ha byxor som är mjuka, om inte så är ju lindex brevid :-D Jag gillar Lindex i olofström allra bäst! Jag var inte ett dugg öm i underlivet efter förlossningen som alla säger att man är. Hade inga problem med toa besöken med. Men jag använde flitigt dusch slangen de har på toan på BB! Dock ömmade blåmärket jag fick i underlivet lite när jag hade de osköna bindorna på BB. (ursäkta all detaljerad info :-) )
Blir lite nyfiken på vilken BM du har.
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards