Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

En märklig natt...

Av Lisa - 20 februari 2008 09:44

Natten har varit oerhört konstig.

Vaknade klockan två å hade ont i ryggen, inte där det onda har suttit

innan utan längre ner. Å det gjorde mer än ont, smärtan höll i sej ända till fyra, jag värmde min vetekudde å den hjälpte. Jag vet fortfarande inte vad det var, det är möjligt att det var rejäla förvärkar. Men det kan lika gärna har varit kramp i den muskeln på ryggen som hänger i hop med min musarm, satt ju en del vid datorn i går med. Men som sagt jag vet inte, ljumskarna gjorde med ont trots att jag låg stilla å magen kändes av till å från.

Klockan fyra bubblade det till, å jag var nästan säker på att nu, nu hade vattnet gått. Men nej, bara slem.. Det kan troligtvis varit den där beryktade slemproppen som bestämde sej för att lägga ner sin verksamhet.

Vågade i allafall inte somna om, i fall det skulle hända nått mer konstigt i kroppen.

Låg å tänkte på hur hungrig jag var, å vilka dåliga förutsättningar jag skulle haft om vi hade blivit tugna att åka in på morgonkvisten. Noll sömn å ingen mat i magen. :( Så i kväll å alla kommande kvällar ska jag försöka äta något precis innan jag lägger mej, för säkerhets skull.


Slummrade till vid fem, sen ringde Martins klocka en halvtimme senare. Då hade jag ont i ryggen igen, vetekudden fick göra sin andra i sats för natten, å det hjälpte så jag fick sova i nån timme i allafall.


Trots att jag har flummat runt, kissat å värmt kudde halva i mer än halva natten väckte jag aldrig Martin, å han har missat allt i hop...

Vill inte oro eller snarare göra honom uppspelt å glad i onödan. Han längtar ju lika mycket som jag efter det här barnet. Å sen vi var på utbildningen å pratade om förlossningen i måndags har han varje gång jag kvider till eller något har gjort ont, frågat sådär lite hoppfullt: vad det en värk? :)


Får se hur dagen blir. Sölvesborg är som sagt inställt, så det blir väl mest å vila. Kan kanske behövas efter en natt av det här slaget... :)

 
 
Ingen bild

Liz

20 februari 2008 10:23

men ja se där....du går nog inte över tiden i a f!! Låter ju som om det är på G! :-) spännande!! ja se till o vila mycket NU! o ät mycket pasta=kolhydrater. Ha det bra!! lycka till när de är dags o glöm för guds skull inte andningen!! KRAMAR

 
Ingen bild

Sus

20 februari 2008 10:31

Oj, oj det börjar kanske närma sig:)

 
Ingen bild

Ida

20 februari 2008 10:54

ååhhh vad kul det närmar sig! Låter helt klart som det är på G. Ät och vila och se till att Martin är redo att kunna lämna jobbet :-D
kram

 
Ingen bild

ida

20 februari 2008 10:55

vill bara tipsa om en blogg som en gravid med BF 2 mars skriver :-D kan kanske vara kul!
http://bajbiii.blogg.se/
kram

 
Ingen bild

Mia från familjeliv

20 februari 2008 11:32

De låter absolut som din slempropp har gått. De närmar sig, vad roligt! :)

 
Ingen bild

Myspysan

20 februari 2008 11:49

Det låter som om det kan vara dags när som helst nu, vad spännande! När förvärkarna drar igång är det jättebra att träna på andnigen så att den sitter när det är dags på riktigt! Vetekudden kanske du kan ta med dig, den verkar vara jättebra!

 
Ingen bild

jajja

20 februari 2008 16:40

Nu!!! min slempropp gick på dagen och sen på natten var det dags... Är ordentligt och vila dig nu. :) Åh, vad spännande!!! :)

 
Ingen bild

83a

20 februari 2008 20:41

ha ha ha nu kommer liten när som helst!!!! KUL!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards