Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Lisa - 20 februari 2008 21:48

Toscalängder, inget speciellt om ni frågar mej.

Vanlig toscakaka är mycket godare. :)


Är lite trött i benen nu när jag i princip har stått upp hela dagen, utan inneskor å allt.. :(

Ska som sagt lägga mej, ska bara packa ner lite kaka till Martins kollegor, å typ tusen saker till först...

Stänger av datorn nu i allafall, så jag inte fastnar här nu... :)

Gonatt på er! 

Av Lisa - 20 februari 2008 21:37


















Här är kakorna, som vanligt när jag har bakat är det en himla tur att min alster inte ska delta i nån skönhetstävling. :) För snygga är de ju inte, men goda hoppas jag.. Vi har dock inte smakat ännu..

Av Lisa - 20 februari 2008 21:19

17 kommentarer har jag fått i dag! :)

Jag tror inte ni förstår hur mycket det ger att ni är så aktiva när ni läser. :)

Ni är så gulliga allihopa. 


Känner mej faktiskt nervös över att lägga mej(vilket jag ska göra strax, börjar känna mej lite trött nu.:)) Har skrivit ner alla nummer jag inte kan nu iallafall, så jag kan ringa från bb. :) 

Har inte känt något mer ovanligt i kroppen mer än den här extra energin.


Kakorna är snart klara, det tog sin lilla tid vill jag lova. Martin är helt utväntande. :)


Ida, jag har Hanna som barnmorska. Å jag gillar detaljer, så fortsätt dela med dej. :)


Av Lisa - 20 februari 2008 17:01

Skickade i väg Martin till affären efter jäst. :)

Han var dock inte svårövertalad så jag misstänker att han ska köpa nått gott å ha framför tv:n i kväll. Det är både fotboll och lost. Inget för mej alltså.

Därför ska jag ge mej i kast med ett recept på toscalängder som jag har hittat i senaste Hemmets. :) Verkar lite små avancerat så jag räknar med att vara klar nån gång vid tio-tiden. Det ska jäsa en herrans massa i allafall... :)

Av Lisa - 20 februari 2008 16:30

... den blivade sportjournalisten(?) har börjat blogga, om sport. :)

 ------------------>Gurriz blogg...

Av Lisa - 20 februari 2008 15:03

Hade jag velat ha med mej min egen barnmorska på förlossningen, eller hon den gulliga som jobbar natt på Sjukhuset.

Det finns två sorters människor jag absolut vägrar ha i rummet hos mej när jag ska föda.

Dels är det dem som tar sej själva på för stort allvar, som knappt kan le för allt ska vara så formellt, och knappt har tid att presentera sej för att de anser sej vara lite viktigare än så.

Och sen är det de som enligt mej är snäppet värre, den daltiga generationen. Får jag en barnmorska som står å gullar eller pratar bebisspråk går jag i taket! Hoppas verkligen att dessa kategorier inte existerar i Karlskrona.

Önsketänkande kanske.. Men jag håller tummarna! 

Av Lisa - 20 februari 2008 14:17

Inom en snar framtid kommer jag vara en av er, en medlem i klubben,  mamma, vuxen(?) med ett eget litet liv att ta hand om. 

Fattar det fortfarande inte... :)

Av Lisa - 20 februari 2008 13:46

De senaste veckorna har jag levt i samma byxor.

Ett par träningsbyxor jag köpte i Ullared i höstas. De har världens mjukaste midja och är neutralt svarta. Bara ett problem, de är highwater-modell, alltså kan man bara ha dem hemma.

Har kommit på att det borde finnas med långa ben också(tänker mej tilll efter förlossningen när man är öm överallt.) I bland har Maxi faktiskt samma grejer som Ge-Kås, så om det blir Älmhult å IKEA i helgen, vilket vi har siktat in oss på, ska jag kräva att vi kör inom Olofström(gör man kanske alltid förvisso) å stannar på Maxi så jag kan kolla efter. Man vet ju aldrig, kan ju ha tur. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards