Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Lisa - 18 februari 2008 20:09

Det kommer nog inte dröja förrän jag kniper första platsen på den där topplistan.


Men nu mår jag dåligt igen. :( Magen funkar inte som den ska, trots en massa vatten å till å med linfrön. Jag blir tokig, det finns inget värre. :(

Mår illa med nu, å huvudet dunkar!

Det är ju fan! Där fick jag för att jag trodde att jag var på bättringsvägen. :(


Av Lisa - 18 februari 2008 19:43

I morron kommer som sagt kommer ju anna klockan nio å äter frukost.

Klockan 13.30 ska jag till mvc, igen. Känns som att jag är där å ränner hela tiden nu. Det är ett vanligt bm-besök. På kvällen ska jag följa med Susanne å Nellie å kolla på "deras" hästar, om jag orkar, men det hoppas jag. :)


På onsdag ska jag till flickorna i Sölve dvs Thea och Jajja. :) Ska bli himla kul. :)


Torsdag blir vilodag vad jag vet än så länge... Kan behövas det med :)


I helgen blir det förhoppningsvis IKEA, det börjar ju brinna i knutarna nu om vi ska hinna dit innan mini kommer. :)

Kommer säkert få ont överallt och behöva vila en massa efter det, man går ju en hel del där om man säger så. :)

Av Lisa - 18 februari 2008 19:24

... vill inte alla det?

När jag säger det till martin tänker han direkt: överraskning=dyr present.

Men det är inte alls det jag menar. För min del hade jag blivit glatt överraskad om han hade gjort något här hemma till exempel diskat på eget initiativ. Det är inte det att han inte gör något. Om jag ber om hjälp, hjälper han gärna till. Men ni känner ju mej vid det här laget, tror ni jag ber om hjälp ofta?

Svar, nej!

Förstår ni vad jag menar?

Visst det har hänt att det har varit nystädat när jag har kommit hem från jobbet å disken har blivit diskad när jag har kollat på tv, men allt som oftast har det hänt efter pikar från mej. 


Ja, ja, man kan inte få allt, men man kan väl önska sej?


(Martin, du behöver inte bli sur nu, jag älskar dej som du är. :))

Av Lisa - 18 februari 2008 18:51

Nu är jag uppe på tredje plats på listan över de mest aktiva bloggarna...

Det är inte klokt ju :)

Detta är min grej helt enkelt. :)


Tycker ni jag ska byta namn på bloggen förresten, den heter ju bara Lisoballs blogg...? Eller det kanske funkar? 

Av Lisa - 18 februari 2008 18:27

I kväll är du Martin på möte med fotbollen, så här sitter jag som vanligt. :)


Det var trevligt på mvc i dag, Martin var överlycklig för att han slapp presentera sej. Denna man alltså. :) Vi kollade på en förlossningsfilm å pratade smärtlindring. Det var en jättesöt barnmorska som höll i det hela i dag. :)

Behöver jag säga att jag längtar?  :D


I morron kommer Anna å äter lite frukost vid nio, ska bli trevligt.


Känner mej som sagt lite gladare i allafall, men tröttheten hänger sej kvar.. 


Nu ska jag spela lite dx-ball, Martin slog nämligen precis mitt rekord, å det är en första plats jag planerar att vinna tillbaka. :) 

Av Lisa - 18 februari 2008 11:21

Befinner mej just nu i den ultimata goda råd- situationen. Kvaliten på råden skiftar och jag får dem vare sej jag ber om dem eller inte.


Missuppfatta mej inte, är överlycklig över alla ärliga och personliga råd ni ger mej. Både på de frågor jag ställer och när ni delar med er av erfarenhet.


Men sen finns det de där andra råden, de som får en att känna sej dum och kanske rent av att skämmas. T.ex en person som skrattade när denne såg vad vi köpt för kläder till bebisen, å ratade allt, den är värdelös, det är för mycket, dom ramlar av osv. Hur förvarar man det? Jag har aldrig fått barn innan, knapp träffat nån bebis.  Hur ska jag då veta? Samma sak gäller spjälsängen; hahaha, den kommer ni inte behöva osv. Jag vet att mini troligtvis kommer sova i vår säng, men för h*****e skulle vi låta bli å köpa den för det?

Eller när någon himlar med ögonen åt mina visioner å liksom säger med hela uttrycket: lilla gumman, du vet ju ingenting!

Dessa personer menar säkert inte ens illa, men "råden" liksom sticker sej fast i skinnet å stannar, lång tid efteråt. 


Å så är det, jag vet ingenting! Jag tänker lära mej och jag kommer begå misstag, men så låt mej göra det då! 

Av Lisa - 18 februari 2008 11:04

Kom på vad det var som gjorde att jag började fundera så förbannat på pengar nu. Martin sa i går att han kanske bara skulle ta två veckors semester, helst igen alls i sommar. De frå sin semesterlön i förskott å inte ett öre den månaden de inte jobbar(IDIOTSYSTEM).

I allafall blev jag faktiskt riktigt ledsen när han sa så, detta är nämligen min första "lediga" sommar å jag vill ju att han ska va hemma så mycket som möjligt med oss... Samma sak gäller det med pappaledigheten, som vår situation ser ut är det omöjligt för oss att ha råd med allt om Martin ska va hemma med Mini. Sorgligt men sant.. :(


I dag kommer Martin hem vid middag(också jag som "kräver" det, å han fölorar pengar), vi ska ju på den där utb. på mvc kl. 13.30 


Egentligen borde det inte vara så såvrt för mej att få jobb sen.

Har lite skola kvar först, men sen är det ju sommar å då måste de faktiskt ha vikarier. 

Har valt världens sämsta bransch vid världens sämsta tillfälle, men jag älskar mitt jobb. Å dessutom har jag ställt upp så gott som dygnet runt förut, förhoppningsvis finns det någon nånstans som kommer i håg det. Är dessutom LASad och förhoppningsvis utbildad när det är dags att börja jobba igen. Dessutom är jag bra på mitt jobb!

Annars får jag väl söka på ica eller som personlig assistent. Inte det jag vill göra men om det inte finns något val så...

Plugga vidare är ju också ett alternativ...

Nu är det slut tjatat om det för i dag!



Av Lisa - 18 februari 2008 10:53

Ska dela med mej av ett grymt gott recept, det på kalasröra. :)


KALASRÖRA

Fräs purjolök i hop med köffärs i en panna.

Krydda med salt, peppar å soja. Häll å en skvätt matlagningsgrädde, så det blit lite lagom simmigt. Låt puttra i tio minuter. Lägg i nån deciliter riven ost och gröna ärtor. Låt ärtorna bli varma och osten smälta. KLART!

Serveras med potatismos, det låter kanske lite weird, men det är grymt gott! 

Receptet är som det mesta jag bukar laga från pappa från början. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards