Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 februari 2008

:(

Av Lisa - 15 februari 2008 21:04

Är så trött å ledsen i kväll... :(

Känner mej så meningslös och tråkig... Usch!

Vill bara lägga mej å sova. :( 

Av Lisa - 15 februari 2008 15:26

..som jag mer än gärna hade åkt till, Island, det verkar vara så ofattbart fint!


Det känns som att jag inte gör annat än väntar nu för tiden.

Väntar på att Martin ska komma hem, väntar på bebisen, väntar på huset, väntar på att mitt nya liv ska börja...

Dagarna blir så himla långa när man vaknar så tidigt å inte har något planerat. I morron är det samma visa trots att det är lördag, eftersom Martin ska i väg tidigt i morron med. Om det är såhär fint väder i morron också kanske jag kan våldgästa föräldarnas altan i nån timme. Vi får se :)

Av Lisa - 15 februari 2008 13:54

Har investerat i en ny mascara å remover för hela 555 kronor! 

Tänk vad man kunde fått för de pengarna, helst sjuk egentligen, men som sagt, jag klarade inte att byta ner mej. :) 


Tack å lov att vi ska äta hos svärmor i morron så jag slipper shoppa mer

mat denna helgen i allafall.  :)

Av Lisa - 15 februari 2008 11:02

I går var jag lite deppig å avis på bill som skulle klä upp sej, dricka alkohol å gå på invigningen av Harrys.

Nu har jag pratat med stina, å är snarare tacksam att jag slapp vakna i morse, men huvudvärk och ångerst.

Jag gillar ju inte ens att gå ut, å definitivt inte den jag blir med alkohol i kroppen.


Gräset är inte grönare på andra sidan, jag älskar mitt liv!

Tack bill :)

Av Lisa - 15 februari 2008 10:06

... å här är dagens tredje inlägg.

Jag har verkligen inget bättre för mej. Måste göra något åt det här.

Sitter jämt här framför datorn ugglar.

Umgås i princip bara med stina å resten av familjen. Men som sagt, det är här mad att träffa nya vänner när man är såhär gammal(?) är inte det lättaste, jag har i allafall inte lyckats klura ut hur man gör ännu.

Kanske blir lättare när man har barn..? Eller kanske ännu svårare...?


Gissa om jag måste handla i dag igen...? Måste å måste, men vi har inget gott å dricka hemma, å det är ju faktiskt fredag. Får nog pallra mej till ica å hämta hem lite cola å zingo. Tror att den där förbannade läsken(drack ingen alls innan sommaren) ligger bakom säkert tio av mina "nya" kilon. 

Jag orkar bara inte ta tag i det, men det ger lite dåligt samvete(är detta den röda tråden? samvete hit å samvete dit), min stackars bebis får leva på färgämnen och koffein känns det som i bland...


nej, nu ska jag se om Efter tio har något spännande att erbjuda.. :)

Av Lisa - 15 februari 2008 09:45

Jag är ingen sådär "åkautomlandsåpressa" person. Tycker väldigt mycket om värme, men jag blir rastlös av å sola och måste svalka mej nånstans minst var femte minut.

Har varit utomlands tre gånger, inte charter utan snarare resor som berott på tillfälligheter. Florida 2004 och HongKong 2005 och 2006.

Alla tre resorna var underbara semestar, det säger jag inget om, men det känns ändå inte som min grej.

Charter känner jag mej lite anti, för om jag skall besöka ett annat land, vill jag se det landet, allstå naturen å hur folk lever. På charter-resor till Grekland exempelvis verkar man knappt träffa några greker alls å på Gand Canaria finns det svenska restauranger och affärer(hu, hu anser jag)

Därför är jag iallafall 98% säker på att jag föredrar Sverige.

Dels för att det aldrig blir sådär tryckande varmt här men allra mest för att Sverige faktiskt är extremt vackert. Gotland ligger på top ett över bästa semsterresor. Har varit där två gånger, bägge var lika underbara.

Vi hade faktiskt planerat en veckas västkustsemster i hop med mamma å pappa till sommaren, med tanke på att jag fakiskt inte ska jobba(är det sjukt, eller är det sjukt?). Men de planerna är lagda på is, vi köpt nämligen ett hus i stället. :) Sommaren semsterresa blir nog därför en weekend i Virserum, i pappas(och brödernas) sommarstuga.

Min drömresa just nu går till Norrköping å Kolmården, har aldrig varit där men det har alltid varit en dröm... :)


Vad gör ni på semestern? Några drömresmål?

Av Lisa - 15 februari 2008 09:07

Nu gav jag upp, har försökt sova sen halv sex som vanligt. Fattar inte varför det inte går, borde ju njuta av att få somna om, å Rex har helt plötsigt lugnat ner sej med.. Väldigt märkligt...

Natten har för övrigt varit skit(ha,ha,ha, vad jag är fyndig) ska inte gå in på detaljer men timmen mellan två och tre spenderade jag på toa. :(


Usch ja, min sömn är verkligen rubbad. En av gånger na jag skulle upp å kissa i natt med var det nära jag gav upp å började gråta i stället, det gjorde så förbannat ont i ljumskarna att jag nästan inte lyckades, utan bara tippade tillbaka. Hoppas inte vi har nån dold kamera i sovrummet, för det kan inte ha sett klokt ut. 


Jag längtar efter den dagen jag kan säga att jag var så upptagen att jag har inte hunnit sitta vid datorn, tror ni det kommer hända?

Är personligen mycket tveksam, om man har ett ärende till datorn(typ, skriva ett VIKTIGT(?) inlägg, så hinner jag som det ser ut nu, det trots att vi har tider att passa å är sena nånstans.

Det är kanske nu man måste sluta med detta..?

Nej, det vill jag inte heller, tycker det är så förbannat avsalppnande å roligt att skriva av mej. 

Frukost dags... :) 



Liz, jag skrattar i hjäl mej, det låter nämligen precis som om jag skulle kunna ha drömt det själv. :) Det är, om något, troligtvis ett tecken på att du har fått en överdos av mej. :) Men sluta inte läsa å kommentera, jag behöver er för att överleva för tillfället.






Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards