Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 februari 2008

Av Lisa - 13 februari 2008 21:07

... på mej och Martin som par. Troligtvis tagen i slutet på maj eller början av juni 2004. Vi hade förfest hos Martins mamma(alltså hemma hos honom), minns att vi hade riktigt kul, nästa anhalt var Båten. 

Det var tider det... 

Hur kan man falla för nån med den frisyren? :) 


Här är vi nu, nästan fyra år senare, ett hus som väntar å en bebis på väg. :)

Har aldrig varit lyckligare, å jag älsar honom hela tiden mer å mer, fortfarande.

Ganska fantastiskt när man tänker på det.

Förstod vi att det skulle bli vi? 

Av Lisa - 13 februari 2008 20:10

I morron är det ju den 14 februari, alltså Alla hjärtans dag.

Vi ska troligtvis inte göra något speciellt. Martin fick mej att lova att jag inte skulle köpa nått. Men jag vill ändå göra det, eller hitta på något lite mysigare än vanligt.

Det är nog dock ganska kört, Martin ska lämna bilen på nån lagning sen ska han till Ringamåla å träna. :(

Han ville väldigt gärna, eftersom det inte blev nån träning i går...

Blir inte precis någon möjlighet till firande i helgen heller. Då ska Martin sätta väv i B-måla, sen ska vi till svärmor å äta.

Ja, ja, det blir ju så... :(


Ska ni fira? Eller är det överskattat?


Den här bilden gillar jag så mycket så vi har den i A4-format på väggen. :)

Hong Kong 2006 

Av Lisa - 13 februari 2008 20:01

Vad det är trist att må dåligt. Man blir ju knäpp.  :(

Nu är det i allafall städat å rent här, det känns bra.


Vad det finns en himla massa komiska myter om vad man inte får göra

när man är gravid å vad som är tecken på vad å sånna grejer. :) Den ena dummare än det andra. :)


I morron ska jag träffa Emelie, hon kommer redan vid halv nio tiden. Hon skulle in till stan då, å jag är ju ändå vaken. Troligtvis sover jag väl som en stock fram tills klockan ringer just för att jag ska upp av en anledning.



Av Lisa - 13 februari 2008 17:39

Det var faktiskt lite små trevligt på utbildningen, trots att det var min "fiende" som höll i den i dag. Alltså den barnmorskan som jag absolut inte funkade i hop med när min egen var upptagen...

Vi var fyra stycken par, vi var yngst och ska föda först.

Pratade lite om allt möjligt.

Tyvärr kommer det bli nya människor vid varje tillfälle(nästa måndag å onsdag).

Det är lite synd, hade känts lite roligare om man kunde blivit ett litet gäng. Men det är ju som det är...


Jag är fortfarande inte okej, men det blir nog trots det lite städning i kväll. Toaletten är i allafall i akut behov av rengöring... 

Av Lisa - 13 februari 2008 13:07

Hittade en ganska söt bild i från julafton. :)

Av Lisa - 13 februari 2008 12:12

Jag sitter här med mina profylax-papper å försöker lära mej att visualisera.

Visualiseringen är steg ett i hela tankesättet. Jag är ganska exalterad om jag ska va ärlig, tycker att det man kan göra med sina egna tankar är oerhört imponerande. :)

KBT, alltså kognitiv beteende terapi, för hemmabruk har jag med stor framgång ängnat mej åt innan. 

Tro mej, för bara ett år sedan hade betydligt mer dåligt samvete och krav inifrån. Självkänsla nu av Mia Thörnblom, har hjälpt mej med en hel del bekymmer.


Martin var inte jätteroad när jag började babbla på om andning hit å avslappning dit, men om man skyndar långsamt inser han nog att han faktiskt kan göra stor nytta för mej om han också läser in sej. :) Hoppas det i allafall. 


Exempel på visualisering:

När värken börjar tar du ett djup andetag. Föreställ dej att du dyker in i dej själv. Ta ditt barn i handen och tänk dej att ni sjunker tillsammans. Andas lugnt och fint, följ värken med din andning genom att andas snabbty när den är som starkast. Sakta ner andingen när värken avtar.

Av Lisa - 13 februari 2008 09:57

Stina kollar alltid på Nyhetsmorgon efter tio. Jag är i princip alltid uppe å hemma vid den tiden, men jag glömmer det jämt.

Ganska synd faktiskt, för ibland är det väldigt sevärt. Därför har jag i dag(nu när jag kommit i håg) det slagit på tv. Hoppas på nått trevligt reportage.


I kväll är det ju två säsongspremiärer klockan nio, det är Greys Anatomy på femman och Lost på fryran. Jag ser inte något av dessa så jag är väl inte precis så exalterad. Martin är däremot en av de få som fortfarande orkar följa Lost. Troligtvis kommer jag sitta vid datorn, som vanligt. :)


Men det gör ju inte så mycket, i allafall inte om jag kommer på nått vettigt att skriva om...


Jag saknar mina serier, de nya Heroes avsnitten börjar på canal+ i dag... 

Av Lisa - 13 februari 2008 09:29

Så sitter man här igen, en ny morron å en ny dag...

Känns som att man inte gör annat än att gå å lägga sej sen stiga upp.

I dag har jag legat vaken sen Martins klocka ringde 5.20, har skrivit mail i huvdet, dels till min barnmorska, sen till min lärare.

Jag skiter i skolan nu. För det måste ju va nått psykiskt som orsakar min obalans, å skolan är det ända jag kan sätt fingret på som stressar mej.

Även om det är fler faktorer som spelar in kan nog inte skada att vila på heltid nu. 

Troligtvis kommer jag säkert ha dåligt samvete(där kom det med) och känna stress över att jag ger upp, men det går väl över. 


I eftermiddag ska vi gå på vår första föräldrarutb. på mvc, känner mej inte så jättemotiverad, har inte hört så mycket positivt om de där kurserna. men vi kan ju alltid hoppas på det bästa.


Funderar seriöst på att göra scones till frukost, det var hundra år sedan jag åt det... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards