Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Lisa - 11 februari 2008 21:15

..blev godkända, alla tre. :)

Och de passade med, han blev så fin min lilla man. :)


Känner mej fortfarande inte i form, hoppas på ett svar från min barnmorska snarast... :/ 

Kollar på CSI NY, sen ska jag lägga mej...

Frågan är om det går å sova, grannarna för ett förbannat liv som vanligt. :( De har verkligen noll å ingen respekt! Blir så trött!

Av Lisa - 11 februari 2008 16:28

Den här underbart söta sköldpaddan har min pappa köpt till sitt kommande barnbarn :)

Av Lisa - 11 februari 2008 15:59

...till den 3 mars...

Måste hinna en massa innan dess... Jag vet jag är hopplös, troligtvis är jag inte normal, som tänker så...

Men jag vill åtminstone hinna gå fsk-infon, så jag vet att jag får pengar, det blir ju bara för stressigt om man inte har det färdigt innan..

Och sen måste jag hinna läsa profylaxbroschyren som jag har fått tag på nu. :)

Av Lisa - 11 februari 2008 15:30

Som jag tidigare har berättat är Martin väldigt inne på att lufta elementen. Han tycker jämt att de gör ljud å då åker allt som

oftast den lilla "nycklen" och handduken fram. Jag brukar inte fatta vad han menar, men i dag är det ett jäkla liv i rören. Elementskrället piper hur högt som helst! Väldigt störande...!

Av Lisa - 11 februari 2008 15:17

Det pågår som vanligt en inre strid hos mej.

Skola eller inte skola är det som gäller i dag... Rent praktiskt är det bäst att försöka fortsätta, eftersom jag har fått pengar från csn denna månaden redan. Men jag vet faktiskt inte om jag orkar... :/ Kanske ska försöka förlänga kursen i allafall...? 


Har mailat min barnmorska nu, hoppas hon svarar lite kvickt, undrade om jag kanske kan få komma tidigare än nästa tisdag å ta lite prover... 

Av Lisa - 11 februari 2008 14:38

Nu har jag varit på stan en liten runda med Stina å Emelie.

Plågade mej dock med att gå till Vero Moda, väldigt mycket snyggt som jag inte kan ha, som vanligt... :(

Hittade en skitsnygg tunka på Lindex, hoppas den ska finnas kvar ett tag, kändes inte som rätt tillfälle att handla till mej själv. Är inte superrik för tillfället å det är lite annat som jag behöver köpa först. 

Det blev tre t-shirts till Martin i allafall. Hoppas han gillar någon av dem...


Känner mej lite ineffektiv redan, men skit samma, det får helt enkelt va lite(?!) damm i hörnen från och med nu...

Skulle behöva skriva lite skola, men motivationen till det är som bortblåst just nu... Vi får se...


Tack för alla tips! :)  

Av Lisa - 11 februari 2008 10:20

När mina föräldrar i mitten på åttiotalet skulle få sitt första barn, dvs. mej

gick de på profylaxkurser för att lättare klara sej igenom förlossningen.

Efter vad jag har förstått det innebar dess kurser att man låg eller satt parvis i en ring och andades tillsammans. Tränade avslappningsandning tills den satt på automatik. Enligt pappa kände han sej, enligt egen utsago, oerhört viktig under min födsel just för att han kunde hjälpa till med andningen.

Varför har detta fenomen blivit omodernt?

Hade gärna tränat andning i grupp och framför allt tillsammans med Martin. Han hade troligtvis med uppskattat att ha en självklar uppgift när det väl är dags. Nu tränar jag lite när som, när jag ligger i soffan, eller när jag ska sova. Men jag kanske inte ens gör rätt, det kanske inte är det viktiga, utan snarare att fokusera på något annat än smärtan. Men som sagt, en liten lektion hade ju inte precis skadat...

Av Lisa - 11 februari 2008 09:38

Gick å la mej vid nio i går kväll. Var så trött å konstig.

Känner mej fortfarande trött, men kroppen är som vanligt igen. Tack å lov...

Nu har jag bestämt mej för att se det här om ett tecken, DAGS att en gång för alla TA DET LUGNT NU!

Jag vet att jag har sagt det förr, men denna gången menar jag det. Kan ju inte va helt slut redan innan bebisen kommer...

Ska göra som ni säger nu å vila allt vad jag kan. 

Om det sen innebär ett G i omvårdnand så får det göra det. Jag vet i allafall själv  att jag hade klarat MVG, om mitt liv sett lite annolunda ut just nu. I dag fattar jag inte ur jag ska orka skolan alls, men går det inte så går det inte, får väl göra klart kursen senare i värsta fall. Den blir ju ändå inte hundra procent klar utan praktik.


I dag händer det därför inte så mycket, skulle dock gärna vilja leta upp en bh till, å köpa ett par t-shirts till Martin. har en känsla av att om han inte köper ett å annat nytt plagg nu( han anser sej inte ha tid, eller vad det nu är :)) så kommer han knappast göra det på ett par år till. Allt ska gå till huset, å han är lite ekonomisk om man säger så :)


På tal om Martin belv han lite knäckt på mej i går, när jag mådde så dåligt å inte ens hade ringt nån(varken förlossningen eller nån annan) Men jag kände att om jag hade gjort det så där direkt hade jag nog mått ännu sämre å blivit ännu mer nervös.. Å jag kände ju mini hela tiden... Hade jag inte gjort det så hade jag ju självklart ringt...

Ja, ja, kan inte ha dåligt samvete över det nu i efterhand i allafall, det gör ingen nytta... 


Tack för att ni finns :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards