Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 februari 2008

Av Lisa - 4 februari 2008 18:34

Var själv inte hungrig när Martin kom hem eftersom pappa å jag var på Max innan vi körde hem från Karlskrona.

Tack å lov var Martin sugen på korv! :) Så jag slappa slita med middagen i allafall. :)


Är så trött nu, ska försöka få in det sista i huvudet till provet i morron. Hoppas för allt i världen att det mesta sitter redan... Puh...


Sitter å lyssnar på barnskivan som vi har fått av landstinget, en massa låtar med Per Dunsö, hoppas mini gillar det :) 


Snart är det Unga mödrar sen Sjukhuset och CSI NY... :) 

Av Lisa - 4 februari 2008 16:11

Tänkte försöka hitta i allafall en amningsbh i dag när jag ändå gick i affärer. Provade först en på Lindex i 85b(!?!), men det satt precis skit, orkade inte hålla på att sprina in å ut, eller skicka min far efter andra storlekar så jag gav upp ganska fort.

På vägen till bilen gick vi liksom i förbifartenin på Natt å dag eller Dag å natt, vet inte riktigt vad det heter, men i allafall. Där inne fick jag hjälp av en mycket trevlig expedit, inte för påflugen å inte för käck.

Jag förklarade mitt ärende, en svart amningsbh utan bygel, troligtvis i en storlek runt 85b. Först opponerar hon sej lite å ifrågasätter 85, menar på att jag inte ser så bred ut, vilket såklart gör att jag gillar henne ännu mer. Jag svarar att jag inte heller ville tro det först men att det faktsikt stämmer.

Hon frågar även när det är dags å jag svarar. Var på hon tar fram två olika modeller, den ena fanns dock bara i vitt. Den svarta i storlek, håll i er nu, 85d och den vita i snäppet värre 85e. Hon verkar ju vara vettig så jag beger mej in i provhytten med dessa monster till kupor i högsta hugg. Den svarta känns inte riktigt jag i modellen, lite för slappa kupor liksom, gillar de som lämnar lite av formen(bananer eller nått i den stilen) åt fantasin. Men den vita sitter perfekt, visst det är lite rymmlig, det var också poängen, men annars toppen.

Sjävlklart kostar den nästan fyra hundra kronor, men jag känner att jag kan kosta på mej det. Den var lite nopprig på en kupan å det kan jag inte se genom fingrarna på för det priset, expediten hittar ingen annan i min(?!?) storlek så jag får 50 kronor i rabatt.

Summan av det hela blir alltså att jag lämnar Karlskrona med en lite påse innehållade en vit amningsbh med spets(inte riktigt jag kanske?) i den makabra porrstjärne- storleken(iallafall på min egen kropp) 85e!!!




-------------------------->



Av Lisa - 4 februari 2008 15:59

Efter Hasslö-besöket körde vi vidare mot Karlskrona centrum där H&M var det främsta målet. För som jag tidigare har skrivit ville jag ha en ny mjukisdräkt att känna mej fin men samtidigt avslappnad i på BB.

Hittade en jättemysig, svart dräkt till mej och en naturvit med gröna detaljer och en body till mini, vi fick dem av snälla morfar. :) Hann även med lite andra butiker innan vi körde vidare.


Efter cetrum flummade vi runt en bra stund i Vedeby(heter det så?) å letade efter babyproffsen. Tillslut hittade vi dit och de hade en gratisbox till mej, tyvärr var jag så korkad att jag inte köpt några påsar till blöjspannen(trots att jag hade rabattkupongen uppe!!) Men, men... Måste ändå dit igen för det verkar vara omöjligt att hitta en vettig badbalja, till ett vettigt pris någon annanstans. Å ska man ändå punga ut med runt 200 spänn för en liten plastbalja, som man kanske inte ens använder, kan det lika gärna vara en i något känt märke.


Leksakshuset visade sej vara en lyckoträff, hittade ÄNTLIGEN en köksmatta, inte en riktig pappelina, men en exakt kopia till halva priset och i helt rätt färg!

 

 

Allt som allt kom jag hem med lite bebiskläder, en mjukisdräkt, en amningsbh(se nästa inlägg), en babybox, en matta, ett katthalsband(rex har kilat sönder sitt, så vi provar i ett annat material), svarta tabletter till köksbordet och en gosegris till Hanna.

Av Lisa - 4 februari 2008 15:49

Sitter på pustar ut en en intensiv men mycket trevlig dag! :)


Dagen startade klockan 9.30 med ett väldigt lyckat å bra barnmorskebesök. Mini är fixerad med huvuet nedåt(tack å lov) och det lilla hjärtat pumpade även i dag 148 slag i minuten.

Det ända negativa var att vågen åter igen vissade plus två kilo, totala 19 kilo plus alltså, med fyra veckor kvar, sf-måttet låg på 34, ganska rejäl nu om man säger så. Vi pratade lite förlossning och sammanfattade graviditeten i skrift. Morfar anmälde sej som frivillig att lära mej och Martin grunderna i den viktiga andningen och vi skrev in i min journal att jag vägrar lustgas. :)




Efter det var det Hanna å Marina, alltså ett besök på Hasslö som gällde. Fikade å kelade en liten stund, de verkade må bra. Hanna är det sötaste som finns, den första platsen är given till den lilla damen, iallafall tills mini kommer. :) Då petas hon ner till en hedersam andra plats. :)

Min lilla pappa fick sej också en liten mysstund. :) Fin morfar han kommer bli. :)



Av Lisa - 4 februari 2008 09:01

Dricker lite kaffe å väntar på buffi.

Om en kvart bär det av på vår lilla utflykt. :)


I dag är det fyra veckor tills det är menigen att jag ska föda barn. FYRA VECKOR!!!

Troligtvis blir det nån extra vecka, men ändå... :) Längtar efter vårt lilla barn nu..  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards