Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2008

Av Lisa - 28 januari 2008 12:07

Har fått tillbaka en skoluppgift i dag, det krävdes en hel del komplettering. :(

Det är verkligen mycket svårare att läsa på flex, speciellt med en lärare man aldrig har haft innan. Det tar en stund att förstå vad som krävs. Men nu verkar det vara på rätt spår i allafall...

Nu ska jag snart ut på stan med svärmor å kolla stickmönster till mini.

kan hända att jag köper några tvättlapper eller sånt att "möblera" skötbordet med också. :)


Bilen klarade sin bedöming mycket bra. :) 

Av Lisa - 28 januari 2008 09:53

Vaknade i morse efter en hel natt fylld med arga lärare och höga krav och bestämde mej för att det är för mycket!

Alldeles för mycket för mej att läsa två kurser hemifrån. Så jag har avslutat en och ska nu koncentrera mej bara på Omvårdnad.


I går kom skötbordet upp, men eftersom babyboxen på babyproffsen var slut(såklart) så har inget att lägga på hyllorna, ännu.


Mange, jajja å thea var här i går eftermiddag å åt tacos. :) Lika trevligt som vanligt! :) 


Klcokan 11.30 ska jag besiktiga vår bil, inte super kul precis, men vad gör

man?! :)  

Av Lisa - 27 januari 2008 10:24

Martin är hos sin syster å fixar lite grejer.

Själv ska jag ge mej ikast med lite städning, klockan 15 kommer Mange, Jajja å Thea hit. :)

Det blir tacos i dag, är inte upplagd för något mer avancerat.


På med bältet, nu kör vi! 

Av Lisa - 27 januari 2008 10:13

Vakande i morse å hade drömt att jag varit aspackad och gjort en massa jag inte kom i håg. Blev sjukt lättad när jag insåg att det var en dröm.

Men det lär nog vara en å annan som har den känslan på riktigt i dag, söndag å allt..


I går var det verkligen fullt upp. Körde vid halv nio, det var snöblandat regn så gott som hela vägen, var uppe å på babyproffsen vid elva, A6 halv tolv, lunch på Soya express vid halv ett, HM och Ikea till halv två, sen till farmor på sjukhuset, därifrån till farfar, skjutsade buffi till Michael, sen till farmors lägenhet i en timme.

Klockan 18 styrde jag å bill in mot stan med siktet inställt på en grekisk restaurang. Vi fick först spendera en halv timme på att leta parkering, sen yttligare en på att leta efter resturangen. När vi väl var där var klockan nästan sju, vi skulle hämta pappsen halv åtta. Vi bestämde oss för att vi inte skulle hinna så vi gick till Pressbyrån å köpte en varsin kaffe och tog ett Orginal mål på Max i Värnamo på hemvägen i stället. Klockan elva var vi hemma i Karlshamn i gen. :) 


Som jag skrev i går hade buffi sin egna lilla fest i baksätet, han spillde till å med kaffe i peugeten :) så gullig nu.

Han kom och med omumbärliga råd til chauffören, alltså stina.

Att inte ratta när hon fick vattenplaning och INTE köra i 130 när det blåser. :)


Av Lisa - 26 januari 2008 23:07

Har precis spenderat ett par timmar i bilen.

Stina har kört å pappa har suttit i baksätet å druckit kaffegök gjord på gratis-kaffe från Max(måste smakat riktigt illa) och osat varmrökt lax.

Är helt slut nu, framför allt i ryggen... :(

Kommer mer i morron, gonatt! 

Av Lisa - 25 januari 2008 21:14

I morron är jag då i väg hela dagen(vi kör hem på kvällen).

Därför kommer det vara väldigt tyst från min sida under hela morgondagen. :)

Men på söndag hör ni från mej igen :)

Ha en bra lördag! 

Av Lisa - 25 januari 2008 15:03

Tydligen har jag helt å hållet missat upplägget av EM, herrarna är rdean klara och medaljerna fördelade.

Glädjande nog har våra svenska grbbar gjort toppen resultat, en sjätte och en sjunde plats(om jag fattat rätt..).


Nu har jag kollat klart på sista säsongen av sex and the city, igen. Har gråtit åt samma scener som vanligt. :)

Ser väldigt mycket fram emot filmen som kommer i juni. Spännande!


Nu sitter jag bara å väntar på Martin, vet inte riktigt vad jag ska ta mej för... 

Av Lisa - 25 januari 2008 13:49

Nu har jag lusläst tv-tidningen i jakt efter en tv-sändning av herrans friåking i em, men det verkar vara dött lopp...

Hur kan de inte visa höjdpunkten på hela mästerskapet?! Märkligt...


I dag har jag förvärkar igen, hela tiden... Blir lite nojig, kanske inte är så lyckat att åka så många mil hemifrån så nära bf? Men man måste våga chansa, farmor ville så gärna se magen me...Det ska extremt mycket till om det skulle sätta i gång helt plötsligt... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards