Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2008

Av Lisa - 29 januari 2008 15:22

Vad behöver man?

Vad ska jag ställa i mina hyllor? 

Av Lisa - 29 januari 2008 12:10

Har jag blivit tråkig...?

Vill ni inte läsa om mitt alldeles vanliga liv längre?

Kan hända att jag är i lite av en svacka, vet inte om jag ska lämna ut mej fullständigt å riskera att bli dömd(vilket jag säker blir redan i dagsläget) eller försöka skydda mitt innersta...?

Går det? Är det lönt?


Inte ens mamma å pappa kommenterar längre.. :(


Är det dags å lägga ner? Å kanske skaffa mej en annan hobby..? 

Av Lisa - 29 januari 2008 10:43

Problem nummer 1: i princip alla mjukisbyxor ät helt plötsligt för små, är inne på det tredje paret redan...


Problem nummer 2: vet inte var jag ska sitta någonstans å plugga, om jag ska använda datorn sitter jag alltid i soffan, men nu ska jag ju skriva för hand å kolla i en massa böcker, köksbordet?


Problem nummer 3: vad ska jag ha på mej när jag går till skolan? har inget snyggt alls känns det som...


Probelm nummer 4: vad ska jag äta innan klockan ett i dag? samma som till frukost, trist...



Ska ni se gossip girl i kväll? verkar det så himla bra egentligen?


Av Lisa - 29 januari 2008 10:17

...är på plats, har möblerat lite, kunde inte låta bli....

 

Av Lisa - 29 januari 2008 10:13

Har drömt en massa mardrömmar i natt igen!

Tur att jag inte behöver stiga upp tidigt.

Hade aldrig pallat det, låg vaken mellan tolv å två för jag hade sån halsbränna med. :(

I eftermiddag ska jag ha lektion, kan bli trevligt, vi ska va i metodrummet. Hoppas att det inte är något tyngre vi ska göra...


På förmiddagen tänkte jag plugga lite till ett prov vi ska ha nästa vecka genom att svara på de frågor jag har fått som inte ska skickas in. Så ger jag mej i kast med nästa inlämningsuppgift i morron...


Så här ser man ut nu då...

Av Lisa - 28 januari 2008 17:39

.. har kommit i dag.

Det innhöll, förrutom typ hundra skjortor till Stina, en underbar jeansklänning och en mjukiströja med korta ärmar till mej. :)

Kan inte prova dem för tillfället dock, men till sommaren passar de säkert(?!)


Väntar på Martin som vanligt, han är å klipper sej.


Har redan börjar dividera om våra pappors födelsedagar i dag, fast dom inte fyller förrän den 7 februari, verkar dock som bägge vill firas den 9... Vi får se hur vi löser det hela...  

Av Lisa - 28 januari 2008 15:22

Har jag spenderat i stan i hop med min svärmoder. :)

Himla trevligt faktiskt, hon bjöd på fika och vi gick lite i affärer, mini fick en grön body. :)

Hittade en urgullig kofta i garnaffären, valde ett brunt garn, vad annars?

Den blir nog himla söt när den är klar i allafall. :) 

Av Lisa - 28 januari 2008 12:38

Evig kärlek...


1:a gången.


Varför längtar du
till den dag då du ska fylla sju
Varför skynda på
när den tiden snart är här ändå
och det liv som du har
alla tusentals dar
passerar på ett litet kick
Så medans ditt hjärta slår an
passa på om du kan
fånga varje ögonblick

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
Snart är den dagen här
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Du som inte än
börjat måla dig kring ögonen
tänt en cigarett
hört på Bowie eller Nazareth
fått ett streck i kemi
vart på kurs i Torquay
färgat håret blått
vart så full så du spytt
då din oskuld flytt
behöver inte ha så brått

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
Snart är den dagen här
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Och plötsligt så har du nått fram till den dag
då du ligger och tänker som jag
Varför längtar du så
när det går så fort ändå

Första gången som du ska hålla nån i hand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är
riktigt kär
Snart är den dagen här
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du är
hopplöst kär

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards