Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 januari 2008

Av Lisa - 17 januari 2008 21:51


Kolla in------------------> Anna

Av Lisa - 17 januari 2008 19:55

Martin är i duschen så vi tar en liten paus i DH-tittande... Håller på med säsong två...

Älskar verkligen den serien, kan se det hur många gånger som helst.. 

Längtar till det kommer nya avsnitt...  :)



Fortsätt skriva till mej girls. :) 

Av Lisa - 17 januari 2008 16:57

Ska spendera även denna kväll i soffan framför dh. :)

Martin är å hämtar mat på mcdonalds, orkar inte ens laga nått i dag.


I morron är det sista dagen i skolan, måste förmodligen dit varje tisdags eftermiddag, men det får väl gå...  Ska bli extremt skönt att kunna gå upp när man vill å slappan av lite innan det är dags för minis entre.. :) 

Av Lisa - 17 januari 2008 10:09

Det var ingen lång skoladag i dag precis. Sluatde redan halv tio.

Gick mest dit för att få tillbaka ett prov, ett prov med det sugiga betyget VG.

Vad är hennes problem tänker ni, VG är väl toppen. Svar nej, inte i min värld, inte för mej! SKIT! Jag kan ju bättre!

Börjar känna mej lite orolig för det här med pengar, har inte fått nått från csn denna månaden, å det verkar dra ut på tiden innan jag kan söka för februari... Hoppas det fixar sej snart, hatar att behöva nojja om ekonomi. :(


Räcker med att man får skitlite pengar när man är mammaledig, tycker det är rätt sjukt. Tycker att facket kunde skjuta till med nån tusing, med tanke på hur mycket man har betalt in till dem under sin karriär...


-------------------------------------------------------------------

I dag är jag rikigt förlossningsrädd. Har haft förvärkar sen i går kväll, å dom gör riktigt ont, försöker slappna av och andas ut dem, men det liksom låser sej å magen blir spänd som jag vet inte vad. Hur i hela friden ska jag överleva riktiga värkar då?!  




Av Lisa - 17 januari 2008 09:54

I dag började jag åter igen fundera på ett fenomen som jag för allt i världen inte kan förstå.

Hur kan en kvinna stå i offentligheten å stötta sin man när han står anklagad för våldtäkt? 

Denna senaste gången handlar det om Tito Beltran, kan förvisso inte uttala mej om han skuld eller oskuld, men det är klart och tydligt att han har haft sex med en annan kvinna, alltså varit otrogen. Hur klarar hans fru av att ständigt fösvara honom i media?

Hon är långt i från den första som hanterar en sån här situation på samma sätt. Listan kan göras lång.

När Bill Clinton erkände sitt snedsteg med Moncia Lewinskiy stod Hillery jämte å hölll hans hand.

För att inte tala om fruarna till de svenska landlagsspelarna i ishockey som stod anklagde för gruppvåldtäkt(de var tre stycken på en tjej!) När dessa män(om de ens förtjänar att kallas det) höll presskonferens där det berättade att de "bara" hade haft lite gruppsex(åter igen de var tre stycken på en tjej!) stod även deras fruar jämte som stöd.

Varför i hela friden utsätter de sej för en sådan förnedring? 

Var är dessa kvinnors värdighet? 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards