Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2007

Av Lisa - 23 november 2007 12:39

I morron har vi allltså varit förlovade i tre år...  :)

Ska försöka hitta på nått mysigt å göra för att fira, har inga speciella idéer dock... Förslag?


Har varit hos sjukgymnasten i dag.

Hon kunde inte konstatera foglossning men var hur gullig som helst. :)


Har varit å fikat med rebbi nu på förmiddagen, mycket nice!


Ska till Osby i eftermiddag å hämta vårt skötbord på Brio-butiken. Alltså ännu en grej som vi ska förvara på något lämpligt ställe fram till mars. Vårt förråd är så fullt så vi har börjat last in grejer i Stinas med nu.


Jag vill ha ett hus!!! 

Av Lisa - 22 november 2007 15:28

I dag tog vår lärare mej som exempel i en diskussion om ambitonsnivå och betygs mål. Hon menade på att jag kanske var nöjd med G, med tanke på att det händer så mycket annat i mitt liv just, gravid som jag är.

Om det vore så väl, G finns inte inom mitt synfält, är inte ens nöjd med VG...

jag vet att jag varken orkar eller ha kapacitet att få det i alla kurser och samtidigt ha det rent hemma å maten bordet varje dag vid samma tid, men det är min amitionsnivå, det näst bästa duger helt enkelt inte för mej!


Har fått väldigt fina komplimanger för min mage i dag också, det värmde mer än vad ni kan tro... :) tack! 

Av Lisa - 22 november 2007 11:15

Blir så jävla lack på de som säger, va redan?! när jag berättar att jag har så ont i bäckenet. Tror de jag ljuger eller? Skulle verkligen inte säga att jag haront om jag inte har det, eller klaga i onödan.

Jag vet själv hur lång tid jag har kvar till min lilla ska födas, det är ingen som behöver tala om det heller, eller upplysa mej att det kommer bli en lång tid av smärta! SUCK!!!!


Har i allafall fått tid hos sjukgymnasten, får se vad hon säger i morron.

Ska va där klockan nio, så där rök min sovmorron som jag var så lycklig över...


Ska äta lite nu, sen tillbaka till skolan å jobba lite med uppgiften vi har fått istället för lektion i morron. Det känns som det aldrig tar slut, ska få en ny hemuppgift i eftermiddag också. Jag blir så stressad, det bara växer å växer...

Av Lisa - 20 november 2007 12:19

Jag har så ont! Klarar knappt å sitta... :(

Inte så kul när det är det ända man gör på dagarna. Får ställa mej upp i mellan åt, det är säker många som undrar vad f*n jag sysslar med, men det får jag väl ta tyvärr... Vill helst inte göra något som stör på lektionerna dock.

Hade tänkt ringa sjukgymnasterna, för å se om det finns nån hjälp å få. men de har såklart telefon-tid mellan 10-11, allvarligt talat hur många har tid å ringa då?

Inte jag i allafall, för man får ju räkna med att det tar hela den timmen innan man kommer fram.

Har dock en håltimme på torsdag så jag får avvakta å ringa då...

Av Lisa - 18 november 2007 13:10

Av Lisa - 17 november 2007 13:24

Har blivit utmanad av Emma att gör en lista... :)  

3 saker jag skäms för:

- Diverse "dumma" saker jag gjort tidigare.

- Vad jag väger. 

- Att min koordination är kass.


3 saker jag är stolt över:

- Att jag är jag.

- Att jag gick ner sju kilo i början av året.

- Att jag ska bli mamma.


3 saker jag vill göra nästa år:

- Köpa hus!

- Bli smal.

- Åka till Västkusten


3 händelser detta år som jag aldrig kommer glömma:

- Min fantastiska viktnedgång. 

- Plusset. :)

- Ultraljudet.


3 saker jag inte kan klara vardagen utan:

- Datorn.

- Martin.

- Mamma, pappa, stina å gurri.


3 personer jag avundas:

- Stina.

- Martin.

- Oprah.




Av Lisa - 17 november 2007 09:28

Vaknade klockan tjugo i fem av jag fick stryk, det satt ett hårigt monster på mitt nattduksbord och fäktade för kung och fosterland!

Han var tydligen hungrig eller nått.. Man blir ju knäckt!

Vad har vi gjort för att förtjäna katten som gud glömde? 


Fattar inte hur vi ska överleva med en bebis också, de kommer bergis vara vakna i skift. Shit alltså, hur är det det står i alla tidningar och all statistik? Att si å så många procent av alla småbarnsföräldrar separerar det första året?! Eller va? Inga goda odds precis.

Å jag vet med mej hur jag blir när jag är trött, å jag vet exakt vem det brukar gå ut över, å det vet han med. Fast det kanske bra att vi vet det? 


Är hemma själv, å har en massa tid att grubbla(uppenbarligen), på allt å inget... Martin tränar mellan nio å tio, på en lördagsmorron, det borde vara olagligt!  

Lyssnar på Ring så spelar vi, tyvärr inte min slutsiffra i dag heller, hade velat ringa in ju! (fuck, tänker ni, HON HAR VERKLIGEN INGET LIV, eller?)

Av Lisa - 17 november 2007 09:04

Läser dödsannonserna i tidningen varje dag.

Många gånger är jag tårögd efteråt, speciellt om det är någon som är född på 50-talet, som mamma å pappa eller unga som har dött.

Med tanke på mitt yrke dyker det i mellan åt upp namn på människor jag har träffat och kanske lärt känna väl. Somliga namn kan vara lite av en lättnad att läsa, menadn andra kan framkalla "skulkänslor", tänker att jag hade velat vara där å så. Det värsta är om något namn man känner igen dyker upp på chock. Som i dag, var det mitt ex's morfars namn som stod mitt på sidan. En människa jag har mött, som förvisso var gammal, men som jag inte visste om...


Trots att jag har och vill fortsätta jobba nära döden påverkar alla dödsfall mej...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards