Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2007

Av Lisa - 17 oktober 2007 09:38

I går gjorde jag mitt första av tre arbetspass på min praktik.

Började med en kväll, det kändes faktiskt bra. Har kvällen i dag med, hoppas jag vågar göra det som jag kommer ihåg från i går.

Min handledare är jättegullig mot de gamla och jobbar med dem i fokus efter vad jag hittills har sett. Å det känns verkligen bra, var livrädd att få nån gammal ragata som bara kör på utan att tänka. Hoppas allt flyter på i kväll, å jag blir godkänd i morron...


Av Lisa - 15 oktober 2007 18:05

I morse klockan 10.00 begav Stina och jag mej norrut, målet för vår resa var alltså Växjö.

Disskuterade en bara stund på vägen upp om det fanns nått kul att äta i där, men kom fram till att vi nog skulle bli tvungna att hålla till godo med McDonalds efter som ett av Växjös stora minus är att där inte finns något Max.

Vår första anhalt blev Samarkand och Skopunkten, vi hittade nästan omdelbart tre par var. :) 

Här är mina ------>


Hittade även ett par  mamma-jeans  H&M, letade även halvt i hjäl mej efter en kjol, men det verkar vara lag på att ha långa kjolar om man är gravid, så det blev tyvärr ingen. :(




Efter Samarkand körde vi hungriga in mot city, och helt plötsligt så vi någon som vi först trodde var en hägring, en Max-resturang! Vi svängde givetvis in och jag frossade loss med en Chicken delight, mozarella-sticks och chili-cheese-bollar. Det ända negativa med den upplevelsen var att jag knapp kände nån smak, fick snyta mej stup i ett men det hjälpte knappt. :(


City blev lite av en besvikelse, letade även där efter en kjol utan något resultat. Hittade tre lång-armade basic-tröjor Gina Tricot, vit, grå/blå och brun. Sen handlade jag såklart på The body shop, ett Body butter, kokos, som enligt Stina luktade gott och facewash och ansiktsvatten med Aloe vera. Det var allt, kändes ganska klent. :(

Hade hoppats hitta mer... men vi var helt enkelt för trötta, klockan 15.30 parkerade vi bilen hemma igen.




Här är en bild på min mage, när jag är i vecka 19.

Av Lisa - 14 oktober 2007 17:43

I morron förmiddag åker jag och syster yster till Växjö på shoppingtrip.

Ska bli riktigt kul. Hoppas på att hitta minst ett par snygga mamma-byxor, ett par svarta skor och gärna en pappelina -matta.

Känner mej absolut inte frisk ännu, men om vi inte åker i morron dröjer det bort mot hundra år innan vi är lediga samtidigt, å så länge vill vi inte vänta... Bara att packa ner en toarulle i handväskan å bita i hop. :)

Av Lisa - 13 oktober 2007 21:13

Må va hänt att vännerna är få, men min familj är toppen!

Har världens härligaste sambo, underbara föräldrar, goa syskon och så söta svägerskor med familjer. :)

Tack för att ni finns! 

Av Lisa - 13 oktober 2007 18:38

Handen på hjärtat nu! Hur många vänner har ni? Riktiga vänner?

De som alltid finns där hur lång tid det än går mellan de gånger ni hörs, de som håller vad de lovar och de som står för vad de säger?

Jag har nog inte någon alls om jag ska va ärlig...


Av Lisa - 13 oktober 2007 13:05

Kilar loss i halsen fortfarande. :( Hatar att vara sjuk, får så himla dåligt samvete av att vara ineffektiv.

Och ännu mer dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet. Men vad ska man göra? Kan ju inte hjälpa att jag har blivit sjuk...

Henne jag sjukanmälde mej till verkade tro det, var ju inte speciellt trevlig mot mej när jag ringde precis...

Lägenheten är i akut behov av städning me. Tröttsamt! 

Av Lisa - 12 oktober 2007 11:46

Har precis kollat på Love actually, fantastisk film, med en massa underbara citat...

Här kommer några från verkliga livet...


Stina när hon tittar på ultraljuds-fotot av vår bebis:

"Jaha, jättestort huvud, ser ut som en apa"


Martins systerson Johan:

"Lisa, jag vet inte vad du är till mej egentligen...Min morbrors fru...? Ah, jag älskar dej ändå..."


Mamma när hon varit hemifrån för länge:

"Nämn ingenting som har fyra ben och päls!"


Martin när vi har varit i väg eller haft gäster:

"Ja, jag tycker det har varit trevligt i kväll...?"


Stina: "Jag ska ät tills jag mår illa"

1 timme senare: "Ååh vad jag mår dåligt"


Mamma: "Är det så kul egentligen?" och "Ååh vad söt!"


Martin: "Kunde vatt gott!"


Gurri: "Dopp,dopp,dopp"


Som den Die hard-fan jag är måste jag avsluta med ett av de mest klassiska filmcitaten: "Yippi-Kaa-Yeah, motherfucker!"


Av Lisa - 12 oktober 2007 07:23

Har legat å feberfrossat hela natten. Har grymt ont i alla leder, skinnet svider å jag kan inte svälja. Fick ringa å sjuk anmäla mej från jobbet i kväll. Så trist, jag som kände för att jobba ju!

Har pepprat i mej alvedon å ska masa mej till skolan för att göra ett prov, vill inte skjuta på det så det får gå... :(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards