Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 maj 2007

Av Lisa - 3 maj 2007 13:24

Ända sedan jag tittade på Barnen i bullerbyn(Lasse) och My little pony(Bon-Bon) har jag haft en fix- idé om att jag i alla tv-program och filmer jag ser välja ut en favorit i bland huvudpersonerna. Samma sak gäller i musikgrupper, på den tiden då pojkband gällde gillade jag Nick i Backstreet boys och Brian i Westlife.

Jag kan hålla på att räkna upp favoriter i all evighet. I Sex and the city älskar jag Miranda och Steve och i Desperate Housewives är Lynette och Tom mina stora favvisar. För att inte tala om dokusåpor, i Expediton Robinson var det Emma och Pål som gällde och i Fame factory hejade jag slaviskt på Andres.

Varför är det så? Ligger det i männskors natur att hela tiden hitta personer eller rollfigurer som man känner extra mycket för? Eller är det rent av så att man tycker bäst om de personer som man delar egenskaper med?

____________________________________________________

I går kväll innan jag somnade hade jag värsta visionen och en utomordentlig plan om hur denna dagen skulle bli.. Vaknade av världens mest irriterande motorjud för miljonte gången i ordningen(en lift, de byter fönster på huset mitt emot) och hade absolut ingen lust att ut å springa, handla och städa i kylskåpet som jag hade tänkt. Och i brist på karaktär har jag bara handlat(dock cyklat, inte kört till affären) och sen suttit på ballkongen med en kaffetermos och ny Hemmets veckotidning! =) Som jag ser det hinner jag allt det där andra med, är ju trots all ledig ett tag till, ljuvliga semester =)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards